فعالیت بسیجیان و گروه های جهادی در موج دوم اپیدمی کرونا گسترده میشود / مردم فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند
کد خبر: ۹۲۵۶۸۴۰
|
۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶

 آغاز فعالیت گسترده گروه های جهادی و بسیجی  برای مقابله با ویروس کرونا در اردبیل

 سرهنگ علی پیرجاهد در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در اردبیل از آغاز فعالیت گسترده بسیجیان و گروه های جهادی در موج دوم کرونا در استان اردبیل  با توجه به قرمز شدن وضعیت اشاره کرد و گفت :  از نخستین روزهای شیوع ویروس کرونا در کشور و استان ، نیروهای بسیج سازندگی و گروه های جهادی  سپاه حضرت عباس (ع) به مثابه همیشه در راستای رسالت و مسئولیت همیشگی شان وارد صحنه شدند و تلاش کردند در کنار دولت و دیگر نهادها و دستگاه های مسئول در پروژه مقابله با کرونا نقش آفرین و فعال باشند.

وی گفت : بسیج سازندگی، در کنار سایر دستگاه‌ها اقدامات گوناگونی از جمله ضدعفونی کردن معابر و اماکن عمومی، تامین ماسک، الکل و مواد ضدعفونی‌کننده مورد نیاز با راه‌اندازی کارگاه‌های مختلف، رزمایش کمک های مومنانه و ...را انجام داد. از سوی دیگر نیروهای بسیجی و خاصه طلاب جهادگر غسل، کفن و دفن اموات کرونایی را نیز عهده دار شدند تا بار دیگر صحنه هایی از ایثار واز خودگذشتگی در عرصه خدمت رسانی به ثبت برسد.

در استان اردبیل کمبود ماسک و مواد ضد عفونی کننده نداریم

پیرجاهد افزود :به شکرانه خداوند و با تلاش و کوشش جهادگران و بسیجیان در استان اردبیل کمبودی در تهیه ماسک و مواد ضد عفونی کننده نداریم و قادر هستیم به سایر استان های دیگر مواد بهداشتی عرضه کنیم و اگر وضعیت استان اردبیل به سویی برود که نیاز مبرم به ماسک و مواد ضد عفونی کننده داشته باشیم تا زمانی که نیاز کشور و استان به تولید ماسک وجود داشته باشد همچنان کارگاه های تولیدی به فعالیت خود ادامه می دهند و با افزایش ظرفیت کارگاه ها در سطح استان  پاسخگوی نیاز  استان و کشور خواهیم بود

 

آغاز فعالیت گسترده گروه های جهادی و بسیجی  برای مقابله با ویروس کرونا در اردبیل

همگرایی و همدلی مردم استان اردبیل در مقابل کرونا

پیر جاهد تصریح کرد: وقتی یک کشور از بنیه معنوی، مذهبی و باور و اعتقاد برخوردار باشد، ملت خود را از حوادث حفظ می کند. کرونا نشان داد رفتار ملت ایران بخصوص مردم استان اردبیل  علی رغم تنگناهای معیشتی قابل مقایسه با سایر ملل نیست. همگرایی و همدلی مردم عزیز در کمک به یکدیگر در مقابله با ویروس کرونا به خوبی نشان داد که چه زود کنار هم جمع می شوند و به کمک هم می آیند.

ردپای بسیج سازندگی در غربالگری 

وی با تاکید بر روحیه مردمی و بسیجی مردم استان ، افزود: در مرحله اول مقابله با کرونا، سازمان بسیج مستضعفین که مزیت آن بسیج کردن مردم و کمک گرفتن از مردم برای خود آنها است توانست به خوبی نقش خود را ایفا کند و حماسه های زیادی برای انقلاب به وجود آورده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان اردبیل در اینباره گفت: در مرحله اول، طرح ملی بسیج مقابله با کرونا تشکیل شد و چند صدهزار بسیجی و جهادی بسیجی برای غربالگری و کمک به نظام کشور آمدند که این اقدام مورد تقدیر مسئولان هم قرار گرفت.

 

آغاز فعالیت گسترده گروه های جهادی و بسیجی  برای مقابله با ویروس کرونا در اردبیل

 

جنگ بسیج سازندگی سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل در فضایی ناشناخته

پیرجاهد  تاکید کرد: این اقدامات با خط شکنی هایی همچون تولید ماسک و مواد ضدعفونی تا تدفین درگذشتگان کرونایی ادامه پیدا کرد که یک نقطه نورانی در تاریکی کرونا است و تاریخ باید ثبت کند که طلاب بسیجی و گروه های جهادی این همت را کرده و می کنند و به جنگ فضایی نا شناخته می روند که به باور و شجاعت نیاز دارد. چشم دنیا هم به این صحنه ها خیره می ماند.


همکاری و هماهنگی بسیج سازندگی با وزارت بهداشت

وی افزود: در مرحله دوم و طرح فاصله گذاری اجتماعی نیز بسیج به کمک وزارت بهداشت و درمان و ستاد ملی مقابله با کرونا آمد که توفیقات بسیار خوبی هم داشت و ما در هماهنگی کامل این کار را انجام می دهیم. ورود به بیمارستان ها، غربالگری، و مراقبت از بیماران در دوران نقاهت و همه این امور با هماهنگی بوده است و در مرحله دوم موج کرونا هم صورت خواهد گرفت .

مردم فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند

 وی بر ضرورت فرهنگ سازی برای دوران پساکرونا تاکید کرد و گفت: اکنون که بحران کرونا همه این اجتماعات را به نوعی تحت الشعاع قرار داده است باید فرهنگ با تمام قوا وارد میدان شود تا به نوعی کم وکاستی این روزها را پر کند.

وی با تاکید بر لزوم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، گفت: در شرایط فعلی لازم است مردم از ترددهای غیرضروری پرهیز کنند و در صورت لزوم هم مسائل بهداشتی حتما رعایت شود.

پیرجاهد گفت :کرونا بیماری است که در بیشتر کشورهای جهان شیوع پیدا کرده که با نبودن واکسن و داروی مشخصی، بهترین راه مقابله با آن رعایت فاصله اجتماعی است از همه مردم و اقوام در سراسر کشور و استان درخواست دارم  در خانه بمانند تا خودشان و خانواده و بستگان و اقشار جامعه از خطرات شیوع کرونا دور بمانند.

 

آغاز فعالیت گسترده گروه های جهادی و بسیجی  برای مقابله با ویروس کرونا در اردبیل

 

سپاه و بسیج تا پایان ویروس منحوس کرونا کنار مردم استان

رئیس بسیج سازندگی استان اردبیل با تاکید بر اینکه سپاه و بسیج تا پایان شیوع ویروس کرونا در کنار مردم ایستاده است تصریح کرد: مجموعه سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل  از تمام ظرفیت خود برای رفع این مشکل و بازگشت سلامتی به مردم شریف این استان استفاده خواهد کرد.

وی در پایان  ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت که در هفته‌های اخیر در مسیر دفاع از سلامت جامعه جان خود را از دست دادند اظهار کرد: این شهدا همانند شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم باارزش‌ترین سرمایه یعنی جان خود را فدا کردند تا آرامش و سلامت مردم ماندگار باشد.

 

 آغاز فعالیت گسترده گروه های جهادی و بسیجی  برای مقابله با ویروس کرونا در اردبیل

گزارش از سعید زعفری هشجین

ارسال نظرات