خبرهای داغ:
حجت الاسلام هاشمی عنوان کرد: یکی از اعمالی که طبق فرمایش حضرت رسول(ص) همیشه ثمره و نتیجه آن به انسان می رسد صدقه جاریه یعنی وقف است.
کد خبر: ۹۲۵۶۸۹۱
|
۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، با حضور حجت الاسلام هاشمی امام جمعه آوج، نصرت الله علیرضایی فرماندار آوج و بخشداران و دهیاران شهرستان آوج و حجت الاسلام سیدمصطفی مجیدی مدیرکل و روسای ادارات اجرایی و ستادی اوقاف و امورخیریه استان قزوین در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان آوج برگزار شد.

حجت الاسلام هاشمی امام جمعه شهرستان آوج در این جلسه اظهار کرد: یکی از اعمالی که طبق فرمایش حضرت رسول(ص) همیشه ثمره و نتیجه آن به انسان می رسد صدقه جاریه یعنی وقف است.

این مسوول گفت: یکی از بهترین نوع تخصیص مال، وقف است که انسان مؤمن قسمتی از مالش را در جهت رفع مشکل به اجتماع و نیازمندان وقف می‌کند که دائماً صرف آن شود.

وی در ادامه افزود: وقف یکی از سنت های است که جایگاه والایی در اسلام دارد و ما موظف به حفظ اصل مفهومی وقف و مسیری که در آن وقف شده است هستیم.

حجت الاسلام هاشمی ادامه داد: ما همچنین موظف به رعایت حق وقف هستیم. یعنی به هیچ وجه مجاز به دریافت حقوق بیش از حد شرع و قانون وقف از مردم نیستیم.

امام جمعه آوج در خاتمه گفت: افتتاح دفتر اوقاف و امورخیریه در شهرستان آوج اتفاق خوبی است و برکات خوبی دارد.

1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها