خبرگزاری بسیج: يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُلْ لِأَزْوَاجِكَ وَبَنَاتِكَ وَنِسَاءِ الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِنْ جَلَابِيبِهِنَّ ۚ ذَٰلِكَ أَدْنَىٰ أَنْ يُعْرَفْنَ فَلَا يُؤْذَيْنَ ۗ وَكَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَحِيمًا (احزاب آیه ۵۹)
کد خبر: ۹۲۵۶۹۷۹
|
۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۲

متن بیانیه به این شرح است:

يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُلْ لِأَزْوَاجِكَ وَبَنَاتِكَ وَنِسَاءِ الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِنْ جَلَابِيبِهِنَّ ۚ ذَٰلِكَ أَدْنَىٰ أَنْ يُعْرَفْنَ فَلَا يُؤْذَيْنَ ۗ وَكَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَحِيمًا  (احزاب آیه ۵۹)

 ای پیامبر به زنان و دختران خود و زنان مومنان بگو که خویشتن را به چادر فرو پوشند، که این کار برای اینکه آنها به عفت و حریت شناخته شوند تا از تعرض و جسارت هوس رانان آزار نکشند بسیار تر است و خدا بسیار آمرزنده و مهربان است.

 مقام معظم رهبری( مد ظله العالی) ۲۳/۲/۹۱:

حجاب وقار است،متانت است،ارزشگذاری زن است،سنگین شدن کفه آبرو و احترام اوست،این را باید خیلی قدر دانست و از اسلام باید به خاطر مسئله حجاب تشکر کرد،این جز نعمت های الهی است.

  ۲۱ تیرماه یاد اور غیرت و عفت زنان و مردانی از ایران اسلامی است که برای زنده نگهداشتن عفاف و حجاب، فریضه الهی و یکی از ارزش های عظیم اسلامی ایرانی به پا خواستند. این قیام غیرتمندانه همچون برگ پویایی از تاریخ پر افتخار ما بوده و مانند آفتابی بر بصیرت و بیداری مردم ایران اسلامی پرتو افشانی می کند.

 حجاب تنها یک تکلیف فردی نیست،بلکه حیات یک نظام وابسته به پایبندی ملت آن بر حیا، عفت و پوشش در جامعه است.

اگر پوشش در یک کفه ترازو و آسیب های اجتماعی از جمله طلاق و اعتیاد در کفه دیگر قرار بگیرد، هر چه پوشش نامناسب تر باشد، آسیب های اجتماعی را افزایش می دهد.

رعایت عفاف و حجاب توسط بانوان در قدم نخست احترام به جایگاه خانواده است. خانواده ایی که عفاف و حجاب در آن رعایت می شود، جامعه ایی است که در آن توانمندی ها در راستای توسعه استفاده خواهد شد.

در سال های اخیر دشمن با تهاجم فرهنگی از طریق شبکه های  مجازی،تنها حیا و پوشش را از بانوان نگرفته بلکه متاسفانه عفت زنان و مردان ما را مخدوش کرده است.

ما برای دنیای مجازی و زندگی مجازی و تنظیم رابطه ها، هنوز برنامه درستی تنظیم نکرده ایم.

در جامعه واقعی ارزشی ما که براساس عفاف و حجاب تنظیم شده، رابطه میان دو جنس مخالف محدود به ضروریات عرفی بوده است ولی فضای مجازی بسیاری  از این حدود دا شکسته، مثل کامنت گذاشتن و یا لایک زدن برای جنس مخالف.

 ما زنان پرچم دار جنگ نرم  درخواست داریم جایگاه عفاف در تنظیم روابط مجازی مشخص شود،باید بحث عفاف و حجاب در فضای مجاری بیش از پیش مطرح شود، باید توجه شود که فضای مجازی هم گره خورده به واقعیت است.

اگر عفاف در مجازی تعریف و ترویج نشود بر روابط حقیقی هم تاثیر منفی میگذارد و این یکی از بزرگترین خطرهایی است که جامعه را تهدید می کند.

 حال ما زنان این سرزمین اسلامی باید هوشمندانه و تمام قد وارد میدان شده و نگذاریم دشمنان ملت و انقلاب اسلامی، عفاف و حجاب این میراث گرانقدر معنوی، ملی و مذهبی ما را به یغما ببرد./

 یادداشت از فاطمه خانی

ارسال نظرات