مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه امام سجاد (ع) در گفت‌وگو با «بسیج»:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام سجاد (ع) با بیان اینه حجاب قبل از هر چیز یک فرمان الهی می باشد، گفت: حجاب و عفاف دارای یک فلسفه خاص می‌باشد.
کد خبر: ۹۲۵۷۰۹۱
|
۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸

 به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، حجت الاسلام تقی خانی در گفت و گو با خبرنگار بسیج با اشاره به آیات سوره مبارک احزاب، اظهار داشت: خداوند به پیامبر (ص) فرمودند: "ای پیامبر به همسر، دخترانت و زنان مومن بگو که خود را بپوشانند". 

مسئله حجاب یک دستور الهی و قرآنی و انسانی است

وی با اشاره به فلسفه حجاب در دوران های مختلف، افزود: دلیل اساسی حجاب و عفاف در جوامع حفظ شخصیت و کرامت انسانی زنان در جامعه می باشد.

وی با بیان اینکه زنان با حفظ کرامت انسانی در جوامع اسلامی مشغول به فعالیت هستند، ابراز کرد: حجاب و عفاف باعث (حفظ حرمت و شخصیت و کرامت انسان ها، حفظ آرامش خود، دیگران و جلوگیری از تشویش اذعان و اذکار،   رشد  و احترام به کانون خانوادگی و سلامت روحی و روانی افراد) می شود.

وی با اشاره به فلسفه حجاب از دیدگاه شهید متفکر مطهری، عنوان کرد:  اگر بی حجابی تمدن است، حیوانات از همه متمدن تر هستند، بی حجابی برگشت به عصر جاهلیت است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام سجاد(ع) در پایان با بیان اینکه حجاب حتی در افراد بی دین نیز حرمت ملیت است که باید حجاب و عفاف را رعابت می کنند، خاطر نشان کرد: دین مبین اسلام با آمدنش مساوات را آورد و حد و حدود را مشخص کرد و حجاب نشانه ی خدا پرستی و احترام به خداوند است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها