خبرهای داغ:

مسئله عفاف و حجاب با دستورالعمل ها حل نمی شود/ حجاب و عفاف نیازمند برنامه ریزی دقیق است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قائم ال محمد(عج) گفت: مسئله عفاف و حجاب با بخشنامه و دستورالعمل‌ها فرهنگ‌سازی نمی‌شود بلکه از نگاه یک آسیب اجتماعی باید به آن پرداخت
کد خبر: ۹۲۵۷۱۰۵
|
۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج استان سمنان، حجت الاسلام والمسلمین حسینی دیباجی در جلسه مشترک سپاه استان سمنان و ناجا با اشاره بر روایتی از امام صادق (ع) بیان داشت: سه چیز اساسی و مهم که مردم به آن نیاز دارند امنیت عدالت و دیگری رفاه است؛ همچنین ایشان می‌فرمایند (بدترین شهر شهری است که در آن امنیت نباشد)؛ امیرالمومنین (ع) نیز در این خصوص تعبیری دارند که سربازان به اذن خداوند دژ مردم و مایه عزت دین هستند و امنیت شهر را ایجاد می‌کنند و کار شهروندان به جز این استوار نمی‌شود و اگر شهری همه چیز داشته باشد، اما فاقد امنیت باشد فایده ندارد.
وی در ادامه با اشاره بر هفته عفاف و حجاب افزود: مسئله عفاف و حجاب با بخشنامه و دستورالعمل‌ها فرهنگ‌سازی نمی‌شود بلکه از نگاه یک آسیب اجتماعی باید به آن پرداخت و برای برطرف کردن آن برنامه‌ریزی کرد.
مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه قائم آل محمد (عج) خاطرنشان کرد:: در بسیاری از جوامعی که به مسئله عفاف اعتقادی ندارند شاهد ناهنجاری‌های اجتماعی، خیانت، تزلزل بنیان خانواده و… هستیم.
حجت الاسلام حسینی دیباجی ادامه داد: عفاف، تسلط به نفس و مهار امیال و شهوات نامشروع و پرهیز از لجام گسیختگی در تمایلات نفسانی است. عفاف حاصل ملکه درونی‌ای به نام حیا است و اگر درنفس انسان رسوخ کند در مقابل سرکشی‌های نفس در همه ناروایی‌ها ایستادگی خواهد کرد، از فکر گناه کردن گرفته تا نگاه حرام و ارتکاب عملی گناه. نمود و نماد بیرونی عفاف، حجاب است و حجاب یکی از اجزاء تشکیل دهنده عفاف می‌باشد و همه‌ی آن نیست.
وی در پایان این نشست خواستار هم افزایی و همدلی بیشتر سپاه و ناجا شد
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار