خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ناحیه سمنان خبر داد:

برپایی نمایشگاه دائمی محصولات اقتصاد مقاومتی در سمنان

امامی گفت: به زودی نمایشگاه دائمی محصولات اقتصاد مقاومتی برای تحقق اقتصاد مقاومتی و کمک به معیشت مردم در سمنان برگزار می شود
کد خبر: ۹۲۵۷۱۶۷
|
۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان سرهنگ پاسدار محمد امامی فرمانده سپاه ناحیه سمنان در جلسه جهاد اقتصادی، سازندگی و محرومیت زدایی این ناحیه گفت: در کارگروه جهاد اقتصادی، سازندگی و محرومیت زدایی مباحثی نظیر اردو‌های جهادی، صندوق‌های قرض الحسنه، آموزش و توانمند سازی، جهش تولید و محرومیت زدایی مطرح است که باید به آن‌ها توجه ویژه داشت.
امامی افزود: در موضوع محرومیت زدایی در محله سمنان ۴۵ محله داریم که ۳۵ محله با محوریت پایگاه بسیج برادران و ۱۰ محله با محوریت ۱۰ پایگاه مقاومت بسیج روستایی فعالیت می‌کنند و در هر محله یک مرکز نیکوکاری وجود دارد که در بحث محرویت زدایی محور کار است.
وی ادامه داد: تا قبل از شیوع ویروس کرونا تعدادی نیازمند داشتیم که توسط این مراکز نیکوکاری شناسایی شده بودند، ولی در شرایط کنونی با توجه به اثرات کرونا بر وضعیت معیشتی جامعه، به تعداد نیازمندان اضافه شده است و ما در موضوع محرومیت زدایی باید این نیازمندان را در نظر داشته باشیم.
وی افزود: ظرفیت‌های زیادی در سطح شهرستان سمنان وجود دارد که باید شناسایی شوند؛ نظیر بسیج مهندسین و سازندگی که باید از ظرفیت‌های عمرانی و سازندگی خود به نحو احسن استفاده نمایند تا در زمینه محرومیت زدایی پیشرفت کنیم.
سرهنگ امامی یادآور شد: در مباحث اجرایی محرومیت زدایی و سازندگی باید دو پیوست فرهنگی و رسانه‌ای داشته باشیم و از این عوامل استفاده بهینه در امور داشته باشیم.
امامی در پایان گفت: در موضوع اقتصاد مقاومتی درصدد برپایی نمایشگاهی دائمی برای محصولات اقتصاد مقاومتی و کارگاه‌های کوچک خانگی و خدماتی هستیم که با شهرداری در این زمینه وارد مذاکره شده ایم تا کارگاه‌های کوچک به خصوص روستاییان عزیز بتوانند به راحتی محصولات خود را در معرض فروش برای عموم قرار دهند.
همچنین سرگرد حسین دهرویه جانشین فرماندهی سپاه ناحیه سمنان در ادامه این جلسه به اهمیت کار و فعالیت در عرصه جهاد اقتصادی و سازندگی اشاره کرد و گفت: اهمیت مسائل اقتصادی و سازندگی از آنجا مشخص می‌شود که رهبر انقلاب چند سالی است که محور شعار سال را مسائل اقتصادی قرار داده اند و بر اهمیت این موضوع تاکید فراوان داشته اند. ما در شرایط جنگ اقتصادی با دشمنان هستیم و دشمنان ایران اسلامی به دنبال ضربه زدن به نظام اسلامی و مردم ایران از روش تحریم‌ها و فشار اقتصادی هستند. پس همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، باید قوی شویم؛ و این قوی شدن، عرصه اقتصادی را نیز شامل می‌شود؛ و اهمیت فراوانی دارد. جهش تولید که به عنوان شعار سال از طرف رهبری انتخاب شده است، تحقق نمی‌یابد مگر با شروع از جمع‌ها و کارگاه‌های کوچک. از گروه‌ها و جمع‌های کوچک می‌توان کار‌های بزرگ کرد. رویکرد اقتصاد مقاومتی به قدری اهمیت دارد که در سپاه و بسیج یک معاونت به اسم سازندگی شکل گرفت. چرا که در جنگ اقتصادی هستیم.
دهرویه در پایان گفت:با توجه به موارد ذکر شده توقع داریم اعضای این کارگروه با جدیت هرچه تمام‌تر پای کار باشند و با ایده‌هایی نو و قوی در صحنه حضور یابند. در شهرستان سمنان ظرفیت‌های اقتصادی فراوانی مثل زمین‌های کشاورزی فراوان وجود دارد که می‌توان با ایده‌های خوب جهش تولید را در سطح شهرستان رقم زد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها