خبرهای داغ:

برگزاری طرح غنی سازی اوقات فراغت با محوریت حجاب وعفاف در سرخه

رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی سرخه گفت: حفظ حجاب و عفاف آرامش روانی را به همراه دارد
کد خبر: ۹۲۵۷۱۹۳
|
۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۴
علی فیض در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در سرخه اظهار کرد: بیست و یکم تیرماه سالروز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب به عنوان روز عفاف و حجاب نامگذاری شده است. روزی که دژخیمان رضاخان مردم معترض به کشف حجاب را درمسجد گوهرشاد به خاک و خون کشید.
وی تصریح کرد: یکی از فواید وآثار مهم حجاب از بعد فردی ایجاد آرامش روانی بین افراد جامعه دانست در بررسی حجاب در میان ملل مختلف وفرهنگ‌ها ومذاهب گوناگون نشان می‌دهد که پوشش وحجاب، از فطرت درونی انسان سرچشمه می‌گیرد.
رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی سرخه اذعان داشت: پایبندی بانوان به حجاب، آنان را در رسیدن به مدارج عالی معنوی کمک می‌کند و از سقوط به پرتگاه‌هایی که در سر راه آنان قرار دارد مانع می‌شود.
فیض بیان داشت: هرچه حجاب و پوشش ظاهری بیش‌تر و بهتر باشد، این نوع حجاب در تقویت و پرورش روحیه‌ی باطنی و درونی عفت، تأثیر بیش‌تری دارد؛ و بالعکس هر چه عفت درونی و باطنی بیش‌تر باشد باعث حجاب و پوشش ظاهری بیش‌تر و بهتر در مواجهه با نامحرم می‌شود.
وی با اشاره به اینکه حجاب باعث حفظ بنیان خانواده بوده و نبودش باعث فحشا و تزلل خانواده اس، گفت: زنان با حجاب خود هم در تحکیم خانواده شخصی خود و هم در تحکیم خانواده دیگران نقش دارند.
رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی سرخه گزارشی از طرح‌های غنی سازی اوقات فراغت با محوریت حجاب وعفاف و فعالیت‌های انجام شده فرهنگی هنری قرآنی در سال ۹۸ و برنامه‌های پیش بینی شده در هفته عفاف وحجاب ازجمله برگزاری مسابقه عکس ونقاشی - برگزاری مسابقه فرهنگی پویش من حجابم را دوست دارم - وبرپایی نمایشگاه گذری بر تاریخچه عفاف وحجاب ارائه کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها