مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام هادی (ع) در گفت‌وگو با «بسیج»:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام هادی (ع) با اشاره به علت نام گذاری روز 21 تیرماه به عنوان روز حجاب و عفاف، گفت: روز ۲۱تیرماه به عنوان روز حجاب وعفاف نامگذاری شده است، علت این نامگذاری رویدادی است که ۸۲سال پیش در ایران به وقوع پیوسته است.
کد خبر: ۹۲۵۷۲۱۸
|
۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، حجت الاسلام دهفولی در گفت و گو با خبرنگار بسیج با اشاره به علت نام گذاری روز 21 تیرماه به عنوان روز حجاب و عفاف، گفت: روز ۲۱تیرماه به عنوان روز حجاب وعفاف نامگذاری شده است، علت این نامگذاری رویدادی است که ۸۲سال پیش در ایران به وقوع پیوسته است، اگرچه زخمی عمیق بود بر پیکر رنج دیده ملت ایران اما جلوه ای از پایداری ایرانیان به اعتقادات و فرهنگ سرزمین نیاکانشان را نشان داد.

حفظ حجاب مقدمه حفظ کرامت انسانی زنان در جامعه است

وی افزود: دقیقا ۸۲سال پیش در سال ۱۳۱۴مردم مشهد به جرم دفاع ازحیثیت و عفت بانوان ایرانی در مسجد گوهرشاد به خاک و خون کشیده شدند.

وی تصریح کرد: رضا شاه ملعون بعد از مسافرت به ترکیه در اغلب اوقات صحبت ازپیشرفت کشور ترکیه می کرد و علت آن پیشرفت را در تغییر لباس مردان و رفع حجاب خانم ها می دانست و درصدد بود در هر مجلس وگروهی این مساله را مطرح و مردم را تشویق به این امر می کرد اما غافل از این نکته که پیشرفت اغلب کشورها من جمله ترکیه درگرو زحمت و پشتکار و دانش اندوزی مردم بوده است.

وی با اشاره به آیه  ۵۹ سوره احزاب، ادامه داد: ایات قرآن زنان پیغمبر را به طورخاص و زنان مومن را به طور عام خطاب قرار داده و آنان را به استفاده از پوشش مناسب هنگام حضور در جامعه دعوت کرده است.

مسئول دفترنمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه امام هادی(ع) در پایان با بیان اینکه حجاب برای زن به معنای ذلت نیست بلکه به معنای عصمت و حفظ کرامت زن است، خاطر نشان کرد: عصمت و حجاب فقط مختص  زنان نیست بلکه برای مردان نیز می باشد، مساله حجاب به معنای منزوی کردن زن نیست اگر کسی چنین برداشتی ازحجاب داشته باشد، یک برداشت کاملا غلط می باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها