کاهش تغییر کاربری، سرقت و ترافیک، با اجرای طرح جدید دهیاری زمان آباد

خبرگزاری بسیج: دهیار روستای زمان آباد گفت: با اجرای طرح جلوگیری از ورود خودروهای حامل ضایعات به داخل روستا، درخواست ساخت گلخانه، افزایش پیدا کرده است.
کد خبر: ۹۲۵۷۲۹۳
|
۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۹

حامد زمانی، دهیار روستای زمان آباد با اعلام این خبر افزود: از ابتدای سال جاری پس از اطلاع رسانی نسبت به ممانعت از ورود خودروهای حامل ضایعات و دپو و تفکیک انواع ضایعات فلزی، پلاستیک و غیره در محدوده اراضی تغییر کاربری شده خارج از بافت روستا، از اردیبهشت ماه با استقرار اکیپ ایست و بازرسی در ابتدای روستا، به طور عملی و جدی از ورود هر گونه خودروی حامل ضایعات جلوگیری به عمل آمد.

وی افزود: با توجه به وجود تعداد زیادی مراکز جمع آوری و خرید و فروش انواع ضایعات، عده ای از معتادان با پرسه زدن در سطح روستا و اراضی کشاورزی، اقدام به سرقت اموال مردم بویژه وسایل فلزی و ادوات کشاورزی می کردند و به راحتی در مراکز جمع آوری ضایعات به فروش می رساندند که با اجرای این طرح به طور چشمگیری از میزان سرقت در این منطقه کاسته شده است.  

 زمانی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از 95 درصد از مراکز دپوی ضایعات تعطیل شده است و با توجه به کاهش تردد خودروهای سبک و سنگین حامل ضایعات، از داخل روستا، هم از میزان آلودگی صوتی و آلودگی هوا کاسته شده و هم نگرانی خانواده ها نسبت به خطراتی که بر اثر تردد تعداد زیاد خودروها کودکانشان را تهدید میکرد برطرف شده است.

دهیار روستای زمان آباد خاطرنشان کرد: با جدیتی که نسبت به ورود وانت بارها و کامیون ها اعمال شده و پس از تعطیلی مراکزغیر مجاز تفکیک ضایعات، دیگر کسی انگیزه ای برای ساخت و سازهای غیر مجاز به منظور اجاره دادن برای انبار کالا و ضایعاتی ها ندارد و اغلب مردم به دنبال ایجاد گلخانه هستند.  

وی افزود: با حمایت مهندس صادقی، بخشدار قلعه نو، بزودی دو دستگاه کانکس در میدان زکات و خیابان شهدا نصب می شود و فاز دوم طرح جلوگیری از ورود خودروهای حامل ضایعات به روستای زمان آباد کلید می خورد و با انجام گشت های مستمر، از اراضی ارزشمند زراعی منطقه حفاظت خواهد شد.

 

 

ارسال نظرات