رئیس سازمان اورژانس استان البرز در گفت‌وگو با «بسیج»:
رئیس سازمان اورژانس استان البرز با تاکید بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در جامعه، گفت: 9000هزار ماموریت اورژانسی به همت و تلاش مدافعان سلامت در این سازمان در سطح استان انجام شده است.
کد خبر: ۹۲۵۷۳۲۱
|
۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، دکتر بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج با بیان اینکه سازمان اورژانس استان البرز از ابتدا شیوع ویروس کرونا در استان در کنار مردم بوده است، اظهار داشت: ما تاکنون در سه اقدام مهم (همکاری و هماهنگی با دانشگاه علوم پزشکی استان، مدیریت تخت های بیمارستانی و پاسخگویی به سوالات و حضور در 9000 هزار ماموریت اورژانسی) به مردم خدمت رسانی کردیم.

وی با تشریح اقدامات این سازمان، افزود: مجموعه اورژانس از روز اول شیوع بیماری کرونا به عنوان هماهنگ کننده با ستاد دانشگاه علوم پزشکی، تا حال حاضر هم این مسئله در واقع هماهنگی بین واحد های مختلف جمع بندی آمار و وضعیت بیماری و بیماران در استان در حال انجام در این سارمان می باشد.

وی با اشاره به فعالیت های این سازمان در جهت مدیریت تخت های بیمارستانی، افزود: همکاران ما در بخش دیگری هم مدیریت تخت های بیمارستان و نیز نقل و انتقال بیماران بین بیمارستان های مختلف توسط واحد ستاد هدایت را برعهده دارند.

وی با بیان اینکه مدافعان سلامت در این سازمان از روزهای اول این بیماری به صورت شبانه روزی پاسخگو سوالات مردم بودند، ادامه داد: قسمت دیگر که یکی از مهم ترین کارهای همکاران اورژانس است، پیش بیمارستان ۱۱۵ ما می باشد که از روز اول به عنوان خط مقدم مبارزه با کرونا فعال شده است  وبه دلیل نگرانی ها و سوالات مردم تعداد تماس های ما از روزانه 1500 به 4000 تماس افزایش یافت.

وی با تشریح فرآیند انتقال بیماران به بیمارستان های استان، ابراز کرد: همکاران ما با توجه به شیوع ویروس کرونا در ماموریت های اورژانسی با لباس های کاملا محافظتی در صحنه حضور می یابند و بعد از بررسی علائم بیماری در صورت نیاز با حفظ شرایط ایمنی و انجام اقدامات اولیه بیماران را به بیمارستان های معین شده انتقال می دهند و کل آمبولانس بعد از انتقال بیمار ضد عفونی می شود.

وی با اشاره به درگیر شدن کادر این سازمان با بیماری منحوس کرونا، عنوان کرد: تعدادی از همکاران ما دچار بیماری شدند و خوشبختانه با درمان سر پایی مشکل بر طرف شد و نیاز به بستری نداشند.

وی با اشاره به ظرفیت محدود این سازمان، بیان کرد: ما در اورژانس استان تا امروز هیچ ماموریتی نشد که نیازمند حضور باشد و ما حضور نداشته باشیم یعنی در واقع با چندین برابر ظرفیت موجود مان و توان مضاعف که در این مرحله گذاشته شده تا حالا نشد که حتی یک بیمار به خاطر نبود آمبولانس به بیمارستان ها منتقل نشود.

رئیس سازمان اورژانس استان البرز در پایان با تاکید بر ضرورت رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک در  جامعه، خاطر نشان کرد: ویروس کرونا خیلی قوی تر از قبل می باشد و تمام تصور ما کادر پزشکی بر این بود که با آمدن فصل گرما مقاومت این ویروس شکسته خواهد شد و ما این ویروس را تا حد زیادی از بین خواهیم برد ولی متاسفانه با آمدن فصل گرما این ویروس که از بین نرفته که هیچ حتی قدرت عفونت زایی و بیماری تا حد قابل توجهی افزایش داشته است و افزایش بیمار در بیمارستان ها شاهد این ماجرا می باشد ، این نشان دهنده این هست که بیماری جدی و خطرناک می باشد .

ارسال نظرات
پر بیننده ها