خبرهای داغ:
اکنون بسیاری از جوانان بسیجی و دغدغه‌مند کشور دست به کار شده‌اند و در پشت خط مقدم در حال آماده‌سازی یکی از سلاح‌های کادر درمان برای مبارزه با این ویروس هستند.
کد خبر: ۹۲۵۷۴۴۵
|
۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵

 به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، در این روزها که ویروس منحوس کرونا در حال بازی با سلامتی مردم ایران و جهان است، تنها راه مقابله با این ویروس رعایت پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی است و استفاده از ماسک مهم‌ترین راه جلوگیری از شیوع بیماری است.

اکنون بسیاری از جوانان بسیجی و دغدغه‌مند کشور دست به کار شده‌اند و در پشت خط مقدم در حال آماده‌سازی یکی از سلاح‌های کادر درمان برای مبارزه با این ویروس هستند.

جوانان بسیجی همدان در میدان مبارزه با کرونا

* بسیج یک فعال چند وجهی است و خود را در همه موارد مسئول می‌داند

فرمانده سپاه ناحیه همدان در بازدید از یکی از کارگاه‌های تولید ماسک در شهر همدان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج  اظهار داشت: ویروس کرونا برای مردم جهان یک تهدید بود و این تهدید برای جوانان انقلابی ایران یک فرصت شد، فرصتی که خود را در عرصه حمایت و پشت یکدیگر بودن نشان دهند، شجره‌ای که امام خمینی(ره) سال‌ها پیش بنا نهاد امروز شاهد ثمرات آن هستیم.

سرهنگ علی بقایی افزود: بسیج امروز یک فعال چند وجهی است و فعالیت آن در حفظ امنیت و ضد عفونی معابر و تامین کمک‌های مومنانه نبوده و خود را در تمامی مواردی که در این شرایط کمک کننده است به مردم مسئول می‌داند.

وی در خصوص همت جوانان گفت: صفر تا صد همین کارگاه تولید ماسک به دست جوانان و نخبگان شهر همدان ساخته شده همین دستگاه پیشرفته تولید بدنه ماسک در یکی از مراکز دانش بنیان و به دستان جوانان خلاق همدانی ساخته شده است.

جوانان بسیجی همدان در میدان مبارزه با کرونا

*تولید روزانه ۱۵ تا ۲۰ هزار ماسک فیلتردار با روش دوخت ولتاژ بالا

مدیر کارگاه تولید ماسک نیز در ادامه به خبرنگار بسیج گفت: شرکت بهیار سلامت هگمتانه یک شرکت نوپا در تولید ماسک‌های n95 و n75 است.

امیر حاجی بابایی افزود: در این کارگاه 7۰ نفر نیروی جوان بومی استان و دارای سوابق کار علمی مشغول به کار تولید ماسک هستند و روزانه بین ۱۵ تا ۲۰ هزار ماسک فیلتردار با روش دوخت ولتاژ بالا تولید می‌کنند.

وی گفت: دستگاه بلانکر (تولیدکننده بدنه ماسک) که توسط دستان توانگر جوانان با استعداد همدانی ساخته شده است در مقایسه با دستگاه‌های تولید شده توسط کشورهایی نظیر چین‌ کیفیت قابل توجه‌ای دارد.

مدیر کارگاه تولید ماسک ادامه داد: با توجه به نیاز مردم و کادر درمان قصد داریم با استفاده از تلاش جوانان پای کار و کیفیت مطلوب کار در حال حاضر، خط تولید ماسک‌های سه لایه فیلتردار را گسترش و تولید را به روزانه ۸۰ هزار ماسک برسانیم.

یکی از نیروهای این خط تولید نیز گفت: همکاران من سرکار می‌آیند تا باری از دوش مردم و کادر درمان بردارند بنابراین دست به کار شدند تا خدمتشان به آنها همین تولید و مونتاژ ماسک باشد.

یکی دیگر از نیروهای خط تولید نیز اضافه کرد: مهمان ناخوانده ایران عزیز ما امروز یک بیماری است، ویروسی که جان خیلی از مردم عزیز کشورمان را گرفت و شاید تنها سلاح مبارزه با این دشمن سلامتی همین ماسک است و من افتخار می‌کنم که هر روز صبح سر کارم حاضر می‌شوم و برای کادر درمان که مبارزین این خط مقدم هستند سلاحی به نام ماسک تولید می‌کنم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات