خبرهای داغ:
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: برگزارکنندگان مراسم عزا و عروسی در این شرایط کرونایی مسئول بیماری و مرگ مهمانان خود هستند.
کد خبر: ۹۲۵۷۵۲۶
|
۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج  از کرمانشاه: ابراهیم شکیبا امروز در جمع اصحاب رسانه با اشاره به وضعیت استان به لحاظ شیوع بیماری ویروس کرونا، اظهار داشت: اوضاع کرونا در کرمانشاه خوب نیست و مردم باید همواره در رعایت پروتکل‌های بهداشتی توجه خاصی داشته باشند.

وی ادامه داد: این روزها مردم قدری در رعایت پروتکل‌ها و استفاده از ماسک حساس شده و اثر همین رفتار مردم را در سیر کاهش بستری‌های بیمارستان می‌توان دید.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حال حاضر با توجه به اینکه هنوز برای ویروس درمان قطعی اعلام نشده به عنوان تنها راه پیشگیری به کووید 19 است.

وی حضور در اجتماعات را عامل اصلی انتشار و شیوع بیماری کرونا دانست و از اقدامات شدید قانونی توسط دستگاه قضا در استان‌، علیه برگزار کنندگان مراسم عزا و‌ عروسی خبر داد.

شکیبا با تاکید بر این موضوع که در این شرایط کرونایی فعلا مراسم عزا و عروسی برگزار نکنید و افزود: برگزار کنندگان مراسم مسؤول جان مردم هستند و دانشگاه به عنوان مدعی‌العموم پیگیر موضوع خواهد بود.

وی تصریح کرد: هر کسی به عنوان صاحب مجلس عزا و عروسی اقدام به دعوت بکند مسؤولیت مدعوین را بر عهده دارد، اگر کسی مبتلا شود و یا فوت کند متولی و مسؤول جانی و خسارت مالی که به این خانواده و یا بازماندگان وارد می‌شود، صاحب آن مجلس است.

شکیبا از شهروندان خواست تجمعات و مراسمات عزا و عروسی را از طریق شماره تماس 2525 گزارش دهند و اضافه کرد: مراسمات را اطلاع دهید از طرف دادستانی حکم قضایی داریم بهداشت هم به عنوان مدعی العموم این حق را دارد که شکایت داشته باشد.

ارسال نظرات