شهرک پردیس شاهرود؛ از فروش بدون سند تا دستور توقف ساخت

شهرک پردیس شاهرود این روز‌ها درگیر دغدغه‌ای جدی است؛ فروش بدون سند زمین‌ها در آن مشکل‌زا شده و دادستانی هم دستور توقف ساخت‌وساز را تا رفع مشکل صادر کرده است.
کد خبر: ۹۲۵۷۵۹۹
|
۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۴
شهرک پردیس شاهرود؛ از فروش بدون سند تا دستور توقف ساختبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، موضوع شهرک پردیس شاهرود مدت‌هاست که برای مردم مشکل‌زا شده و مسؤولان باید با اتخاذ تدابیر قانونی، این دغدغه را رفع کنند.
امروز باید مشخص شود که چطور عده‌ای، زمین‌هایی با متراژ بالا را دریافت کرده و پس از قطعه‌بندی و تفکیک، بدون اسناد مالکیت قطعی آن‌ها را بین مردم فروخته‌اند و اینک زمینه‌ساز ایجاد مشکل برای تعدادی از مردم شاهرود شده‌اند.
زمین‌ها را قواره بندی کردند و به تعداد زیادی فروختند
شماری از مخاطبان خبرگزاری فارس می‌گوید: متأسفانه عده‌ای زمین‌های به متراژ یک هزار مترمربع به بالا را در شهرک پردیس شاهرود به‌صورت قول‌نامه‌ای گرفتند و بعد بین تعداد زیادی از مردم بعد از قواره بندی فروختند.
این شهروند شاهرودی ادامه می‌دهد: این افراد، عده زیادی را دچار مشکل کردند و به‌نوعی همه امروز بدون سند و مالکیت هستند و نمی‌توانند ثابت کنند که این زمین‌ها متعلق به آن‌هاست.
او می‌گوید: به همین علت، خرید و فروش این املاک و ساخت‌وساز در زمین‌ها ممنوع است و در ابتدای ورودی این شهرک هم تابلویی در راستای ممنوعیت ساخت و ساز توسط شهرداری نصب شده است.
این شهرک در جوار شهرک ولیعصر (عج) و شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت شمال‌شرق در شرق شاهرود قرار دارد.
منع خرید و فروش زمین‌های شهرک پردیس
عبدالجواد پارسافر، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شاهرود در همین زمینه می‌گوید: در شهرک پردیس شاهرود، زمین‌ها مشاعی بوده و رسیدگی به مشکل کمی سخت شده است؛ چون مالکیت در کل زمین‌ها مشاع است و تا مشکل سند حل نشود، کاری نمی‌شود کرد.
وی تصریح کرد: شهرداری باید ورود کند و اقدامات قانونی خود را انجام دهد؛ کار در این بخش، مجوز شهرداری را می‌خواهد، اما این ملک‌ها بدون مجوز ساخت‌وساز مانده است.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شاهرود اضافه کرد: در صورت هرگونه ساخت‌وساز، باید پلیس ساختمان وارد شود و سازه‌ها تخریب خواهد شد؛ تا مشکل سند‌ها رفع نشود، نمی‌شود اقدامی انجام داد، چراکه اثبات مالکیت وجود ندارد.
پارسافر راه‌حل مقطعی را فعلاً جلوگیری از ساخت‌وساز در شهرک پردیس شاهرود عنوان کرد و افزود: در تلاش هستیم تا تمام ساخت‌وساز‌های غیرمجاز را جمع کنیم و اعلام می‌کنیم خرید و فروش زمین‌های شهرک پردیس مشکل دارد و نباید این کار انجام شود.
وی گفت: همین مشکل را در حومه شهرک شهید بهشتی شاهرود هم داریم که برخی ساختمان‌ها غیرمجاز ساخته شده و امکانات نیز دریافت کرده‌اند که با همه این زمین‌خواری‌ها برخورد قاطع می‌شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار