خبرهای داغ:
نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص لزوم توجه به مباحث جمعیتی و فرزندآوری، گفت: متاسفانه به دلیل سیاست‌های نادرست جمعیتی در چند سال اخیر، جمعیت جوان کشور رو به سالمندی در حال حرکت است.
کد خبر: ۹۲۵۷۷۹۳
|
۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، مهدی اسماعیلی با بیان اینکه موضوع جمعیت به ویژه جمعیت جوان در تمامی کشورها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، افزایش نرخ جمعیت را نیازمند تامین ساز و کارهای ویژه برای جوانان دانست.

وی اظهار داشت: اشتغال، مسکن ارزان و مسائل فرهنگی از موضوعات مهم برانگیزاننده و تسهیل کننده ازدواج جوانان می باشد که باید مورد توجه قرار بگیرد.

 اسماعیلی با یادآوری اینکه در سال‌های گذشته ایران جزو کشورهای جوان دنیا محسوب می‌شد، ادامه داد: تداوم سیاست‌ها و برنامه‌های نامناسب، جمعیت کشور را به سمت پیری سوق خواهد داد.

   وی وجود نیروی جوان و خلاق را موجب پیشرفت و توسعه هر چه بیشتر کشور دانست و تصریح کرد: تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص مباحث جمعیتی، فصل الخطاب همه دستگاه‌های اجرایی و مجلس بوده است و از این رو کمیسیون اجتماعی و سایر کمیسیون های تخصصی مجلس به منظور برنامه ریزی و تهیه ساز و  کار مناسب ورود پیدا کرده‌اند.

اسماعیلی رسیدن به نقطه مطلوب مورد نظر رهبر فرزانه انقلاب در خصوص جمعیت را مستلزم حذف تجملات و تشریفاتی دانست که مانع ازدواج جوانان می‌شود و افزود: باید با همکاری همه مسئولان کشوری، فرهنگ سازی شده و ازدواج به آسان‌ترین شیوه انجام گیرد.

وی با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم تا هر چه سریع تر از رویه ضد جمعیتی جلوگیری کنیم تا کشور آسیب نبیند، متذکر شد: باید از ظرفیت جوانان برای ساختن کشور و تحقق گام دوم انقلاب اسلامی به عنوان یک راهبرد اساسی استفاده کنیم.   

ارسال نظرات