نشست هم اندیشی رفع چالش ها و ناهنجاری های اجتماعی برگزار شد

به همت مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان بوشهر نشست هم اندیشی با هدف رفع چالش ها و ناهنجاری های اجتماعی به میزبانی پلیس امنیت اخلاقی بوشهر برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۵۷۸۳۴
|
۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۹
نشست هم اندیشی رفع چالش ها و ناهنجاری های اجتماعی برگزار شد
به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، سرهنگ خضر فقیه مسئول مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان بوشهر گفت: امروز بزرگترین معروف، دفاع از جمهوری اسلامی ایران است.

مسئول مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان بوشهر با بیان اینکه اگر آمران به معروف و ناهیان از منکر خودشان فرمان پذیر امر ولایت بوده و در ابتدا نسبت به اصلاح خود اقدام نموده باشند بیان کرد: سخنان آن‌ها در قالب امر به معروف و نهی از منکر بسیار تأثیرگذار و مثمر ثمر خواهد بود.

سرهنگ فقیه در ادامه با اشاره به این که عفاف و حجاب تنها یکی از مطالبات و فعالیت‌های مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر می‌باشد اظهار داشت: ۳۷ مورد از مطالبات این مجمع که از بیانات مقام معظم رهبری میباشد و باید اجرایی شود از جمله این مطالبات خاص ایجاد اشتغال، فضای مجازی، منابع طبیعی، معشت مردم، امنیت، شورای حل اختلاف و بسیاری موارد دیگر از موضوعات اصلی امر به معروف می‌باشند که باید به آن‌ها ویژه پرداخته شود و به گوش اهاد مردم و مسئولین برسد.

وی با اشاره به این که اگر مسئولان دچار ضعف و اشتباه باشند مردم نیز به آن‌ها نگاه خواهند کرد افزود: تا زمانی که مسئولین خود را اصلاح ننمایند زیر مجموعه‌های آن اصلاح نخواهند شد و مردم دچار ناهنجاری‌های اجتماعی و معنوی خواهند شد.

سرهنگ خضر فقیه مسئول مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان بوشهر با توجه به اهمیت این واجب فراموش شده تاکید کرد: می‌بایست به نسل جوان خواهران و برادران این سرزمین ارائه طریق نمود و راه را مشخص و هموار و بستر را محیا کرد.

وی با بیان اینکه می‌بایست به همه مردم به ویژه نسل جوان خواهران و برادران ارائه طرق نمود و راه را مشخص و هموار و بستر را محیا کرد افزود: پیگیری و هماهنگی‌های لازم با رسانه‌های استان از جمله صدا و سیما صورت گیرد تا نسبت به این امر مهم اقدام شود.

فقیه گفت: در مرحله اول اگر مسئولین به این واجب فراموش شده عمل کنند جامعه به سمت آرامش سوق داده و بسیاری از مشکلات جامعه حل خواهد شد و الگوی ایرانی اسلامی بدست خواهد آمد.

مسئول مجمع رهروان با اشاره به اینکه از سال ۱۳۹۳ تا کنون ۸۰۰ جلسه با حضور اعضای شورای اداری استان، شهرستان‌ها و بخش‌ها برگزار شده است تصریح کرد: به طور میانگین در هر شهرستان تعداد ۲ تا ۳ هزار آمر به معروف و نهی از منکر توسط مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر جذب شده که همه آن‌ها باید آموزش داده شوند تا در این مرحله حساس مردم را به امر به معروف و نهی از منکر دعوت کنند.

مسئول مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان بوشهر از تدوین منشور مجمع خبر داد و آن را گام بسیار مهم و موثری در پیش برد اهداف این مجمع دانست و اذعان کرد: اعضای اصلی مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان هجده نفر از مسئولان استان از جمله نماینده، ولی فقیه در استان که مقام معنوی استان و استاندار بوشهر مقام اجرایی استان می‌باشد.

پایان خبر/
ارسال نظرات
آخرین اخبار