خبرهای داغ:
رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور:

نهضت "جهش تولید" آرایش جنگی اقتصاد مقاومتی مردم پایه در مقابل استکبار جهانی است

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه نهضت جهش تولید یعنی آرایش جنگی اقتصاد مقاومتی مردم پایه در مقابل استکبار جهانی است، گفت: اگر در جنگ اقتصادی همانند دفاع مقدس نگاه ما به اقتصاد، مردمی باشد قطعا پیروز خواهیم شد.
کد خبر: ۹۲۵۷۹۰۰
|
۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی سرهنگ محمد زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور امروز در مراسم واگذاری تجهیزات اشتغال زایی به ۶۵ کارگاه اشتغال خانگی خراسان جنوبی در بیرجند گفت: ما همانند هشت سال دفاع مقدس هنوز در جنگ هستیم؛ در یک دفاع مقدسی که نوین شده، اما محتوا، ریشه و جبهه استکبار همان است، ولی دشمن از ترس دو خاکریز عقب‌تر رفته و موضوع جنگ اقتصادی شده است.

وی با بیان اینکه جنگ امروز ما جنگ اقتصاد است، افزود: امروز باید آرایش جنگی ما متناسب و متوجه با اقتصاد باشد و اقتصاد هم پا نمی‌گیرد مگر اینکه مردم پایه باشد همان طور که در هشت سال دفاع مقدس مردم با حضور در جبهه‌ دفاع مقدس مقابل ۶۰ کشور تا دندان مسلح پیروز شدند بنابراین اگر امروز نگاه ما به اقتصاد مردمی شود حتما در این زمینه پیروز خواهیم شد.

زهرایی با اشاره به برگزاری نهضت جهش تولید در سازمان بسیج سازندگی، تصریح کرد: نهضت جهش تولید؛ آرایش جنگی اقتصاد مقاومتی مردم پایه در برابر استکبار جهانی است، یعنی مردمی عمل کنیم و البته برنامه، اعتبار و کار کارشناسی نیاز است، اما باور و اعتقاد بیشتر از هر چیزی نیاز است.

رئیس بسیج سازندگی کشور عنوان کرد: برای اقتصاد مردم پایه باید سراغ زنجیره‌های خرد و کوچک که از فرهنگ و تلاش خود مردم نشات گرفته، رفت.

وی با اشاره به هنر طوبافی در روستا‌ها و شهر‌های خراسان جنوبی، گفت: این هنر یک نوع شغل است که در فرهنگ ما ریشه دارد و برای پایدار سازی باید آن را به تشکل مردمی وصل کنیم.

زهرایی با اشاره به فعالیت ۲۰ هزار صندوق قرض الحسنه مردم یار اشتغال زا بسیج سازندگی، اظهار داشت: باید تولیدات مردم جهت داده شود که فروش و تکمیل ذخیره‌های تولید را بسیج سازندگی انجام می‌شود.

رئیس بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه این صندوق‌ها یک نمونه موفق از پیوند مسجد، خیرین و مردم در اشتغال است گفت: اگر خیرین توجیه و اقناع کنیم که طرح‌های اشتغالزا بسیج با ایجاد اشتغال برای مردم از مهاجرت، آسیب های اجتماعی و بیکاری جلوگیری می‌کند، قطعا خیرین به عنوان حامیان بی ادعا اشتغال پای کاری خواهند آمد.

دبیر نهضت جهش تولید با اشاره به فعالیت اقشار ۲۲ گانه و معاونت‌ها بسیج سازندگی در زمینه چندین طرح اقتصاد مقاومتی، افزود: طرح خودکفا کردن چندین محصول استراتژیک در بسیج کشاورزی، طرح صنعت یار و جهاد روشنایی با نصب چند صد هزار پنل خورشیدی و صندوق‌ها و تعاونی‌های قرض الحسنه مردم یار که در یک بازه زمانی ۳ ساله از ۲۰ هزار به ۳۵ هزار ارتقا خواهد یافت به منظور شکل گیری مشاغل خانگی و پایداری آنهاست.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها