افزایش 20 درصدی قیمت برخی داروها در کهگیلویه و بویراحمد/ داروخانه هایی که داروهای قیمت قبل را به قیمت روز می فروشند

قیمت برخی داروها و قرص های مکمل غذایی در داروخانه های کهگیلویه و بویراحمد 15 تا 20 درصد افزایش پیدا کرده است
کد خبر: ۹۲۵۸۰۶۴
|
۲۷ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج کهگیلویه و بویراحمد،  قیمت برخی دارو ها و قرص مکمل های غذایی در داروخانه های استان به یکباره 15 تا 20 درصد افزایش پیدا کرده و نگرانی هایی را برای بیماران و شهروندان به همراه داشته است.

هر چند که مسئولان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج  افزایش قیمت دلار در هفته های اخیر را دلیل گرانی و افزایش قیمت دارو عنوان می کنند اما برخی داروخانه های استان کهگیلویه و بویراحمد و شهر یاسوج داروهایی که از قبل خرید کرده و در انبار دارند را نیز به قیمت روز می فروشند.

به عنوان نمونه  قرص های مکمل  غذایی (یونی زینک لیبرتی سوییس 60 عددی) که در داروخانه های شهر یاسوج  به قیمت 850 هزار ریال به دست مشتری داده می شد در کمتر از یک هفته قیمت آن به یک میلیون و 20 هزار ریال رسیده است.

سایر داروها نیز افزایش قیمت داشته اند و این موضوع هر چند به نظر می رسد باید در سطح کلان بررسی و پیگیری شود اما ضروری است مسئولان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با داروخانه های متخلف برخورد قانونی کنند.

برخی داروها مانند قرص ها و کپسول های مکمل غذایی که بدون نسخه پزشک نیز داروخانه ها به فروش می رسد درامد زایی بالایی برای داروخانه ها دارد. 

مردم استان کهگیلویه و بویراحمد می توانند پیشنهادها، انتقادها و شکایت های خود از داروخانه های استان را به شماره 09171465215 پیامک کنند. 

باید دید آیا مسئولان همچون بازار مسکن و سایر کالاها برای داروخانه ها نیز تدبیری می اندیشند یا نابسامانی ها و اعتراض شهروندان ادامه می یابد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار