امام جمعه بخش مرکزی یزد:

مسئولین استان جلوی گرانی های بی منطق را بگیرند

امام جمعه بخش مرکزی یزد خواستار برخورد مسئولین استان با گرانی های بی منطق شد.
کد خبر: ۹۲۵۸۲۹۸
|
۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، آیت الله سید محمد کاظم مدرسی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با بیان این که مقام معظم رهبری در طی مشکلاتی که برای کشورمان بیان فرمودند: از جمله تورم، کاهش ارزش پول ملی، و یکی از مشکلات را گرانی‌های بی منطق معرفی کردند ادامه داد: دولتمردان و مسئولین در هر رده و جایگاهی این جمله را تحلیل کنند. گرانی‌های بی منطق به چه معناست؟ یعنی گرانی‌هایی که می‌شود جلوی آن‌ها را گرفت و می‌توانستیم بگیریم و نگرفتیم.

وی با بیان این که بخشی از فشار‌هایی که بر معیشت مردم وارد است به خاطر همین گرانی‌های بی منطق است اظهار داشت: در برخی موارد از جمله تولید به جای تقویت ظرفیت داخلی به بیرون چشم دوخته شد و کار‌هایی را انجام ندادیم و این‌ها باعث شده گرانی‌های بی منطق بر زندگی مردم عارض شود. شرطی کردن اقتصاد، زندگی و آب خوردن مردم به جریان برجام و نگاه خارجی نیز دلیل دیگر گرانی‌های بی منطق است.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با درخواست از مسئولین استانی برای برخورد با گرانی‌های بی منطق گفت: دو شب قبل با توجه به گرانی‌های بی منطقی که در باب مسکن و اراضی شهری وجود داشت مسئولین استان برنامه ریزی و ریشه یابی کردند و متوجه شدند بعضی جریانات دلال بازی باعث این گرانی‌ها شده است و به این موضوع رسیدگی شد و امیدواریم نتیجه بخش باشد؛ اما باید مورد به مورد این گرانی‌های بی منطق شناسایی و حل شود.

مدرسی با اشاره به جریان ایجاد شده در فضای مجازی در مخالفت با اعدام سه دستگیر شده اغتشاشات سال گذشته جریان دیگر و همراهی رئیس جمهور آمریکا با این جریان اذعان داشت: ما در این دنیا نباید آفتاب پرست بود و رنگ عوض کنیم. آن زمانی که یک پدری نابه جا فرزند خودش را می‌کشد که کار درستی نبوده و محکوم نیز است. همه داد و فریادشون بلند می‌شود که چرا اعدامش نمی‌کنید و جوسازی عجیبی در این زمینه صورت گرفت؛ اما حال که چند نفر از اغتشاش گران را دستگیر کرده اند و جرم آن‌ها نیز مشخص شده است؛ حالا آمده اند دایه مهربان‌تر از مادر شده و می‌گویند چرا می‌خواهید قانون را اجرا کنید.

وی ادامه داد: در اینجا اسکتبار به اسم جوان از آن‌ها حمایت می‌کند چرا که ذخیره ضد انقلاب امید دشمنان برای اغتشاش در داخل است. همه باید طالب اجرای قانون بوده و دستگاه قضایی و مسئولین اجرایی نیز بدون توجه به این هیاهو‌ها فقط باید در مسیر اجرای قانون الهی باشند.

مدرسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص سبک زندگی گفت: سبک زندگی اسلامی دارای سه شاخص اساسی سلامت، سعادت و بهره وری کامل از سرمایه‌های زندگی است. اگر این سه شاخص در زندگی هر انسانی تحقق پیدا کند سبک زندگی ما خدایی و اهل بیتی خواهد شد.

وی با اشاره به ضرورت ازدواج جوانان، ازدواج نکردن را زیرپا گذاشتن سعادت دانست و گفت: متاسفانه امروز میانگین ازدواج پسران ما ۲۹ سالگی و دختران ۲۶ سالگی است و هر کدام از آن‌ها باید مراقبت کنند تا مبتلا به گناه نشوند چقدر جوان می‌تواند در این زمینه خودش را کنترل کند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد به هزینه‌های بالای ازدواج در ایران اشاره کرد و عنوان کرد: متاسفانه آمار نشان می‌دهد در بین ۲۲۰ کشوری که در دنیا وجود دارد؛ در چهل کشور مراسم ازدواج به صورت آئینی است و در بین این چهل کشور گران‌ترین مراسم ازدواج برای ایرانی‌ها است.

مدرسی فرزندآوری، ازدواج و استفاده از امکانات خدادادی را بهره وری از زندگی خواند و اظهار داشت:ما به لحاظ سبک زندگی مشکل داریم؛ بهره وری این نیست که جوان ما چند ساعت وارد فضای مجازی شود آن هم فضای مجازی که دین، امنیت و سلامت روان او در خطر است و این امر خلاف بهره وری زندگی بوده و این سبک زندگی سبک زندگی اسلامی نیست.
ارسال نظرات
آخرین اخبار