جانشین بسیج اساتید استان چهارمحال و بختیاری مطرح کرد:

بررسی نفوذ فردی و نفوذ جریانی

ایرج کیانی جانشین سازمان بسیج اساتید استان چهارمحال و بختیاری روز چهارشنبه 25 تیرماه 99 در مصاحبه ای با روابط عمومی بسیج اساتید این استان به بررسی انواع نفوذ پرداخت.
کد خبر: ۹۲۵۸۳۱۵
|
۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۷

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، ایرج کیانی جانشین بسیج اساتید استان چهارمحال و بختیاری در مصاحبه ای که با روابط عمومی این سازمان به بحث نفوذ پرداخت.

بررسی نفوذ فردی و نفوذ جریانی

وی یکی از اقسام نفوذ را  نفوذ فردی دانست که این قسم نفوذ دربرابر نفوذ جریانی قرار دارد و  گفت:در خصوص نفوذ فردی این نکته را اشاره کنم که در این نوع نفوذ عنصر نفوذی با ظاهری موجه و پوشش مورد اعتماد وارد صحنه شده و با برقراری روابط موثر در بدنه تصمصم‌گیری و تصمیم سازی سازمان‌ها رخنه کرده و با بهره گیری از شخصیت های موثر و ذی نفوذ براساس مدیریت ادراک نخبگان فرآیند تصمیم سازی را به دلخواه خود هدایت می کند.

وی افزود : دراین نفوذ فرد متنفذ با تزریق اطلاعات نادرست و جهت دار و فضا سازی دروغین ذهن فرد تصمیم ساز را دچار انحراف می نماید. چنین الگویی را می توان در برخی خواص انقلابی در دهه دوم و سوم مشاهده کرد که به تدریج  از روحیه انقلابی گری و آرمان خواهی دست برداشته و نقشه های شوم دشمنان انقلاب را در استحاله نظام پیگیری می کنند. اما در نفوذ جریانی که بسیار زیان بارتر است نفوذ به صورت شبکه ای بوده و عموم جامعه را مورد هدف قرار می  دهد. در فتنه های متعدد از جمله فتنه سال ۸۸ برخی مردم و خواص نقش پیاده نظام دشمن را ایفا می کردند و براثر غفلت و تغافل آب بر آسیاب دشمن می ریختند.

انتهای پیام/

منبع:روابط عمومی جنبش استادی بسیج استان چهارمحال و بختیاری

ارسال نظرات