رزاقی در گفت‌وگو با بسیج؛

دولت باید توسط نمایندگان سالم کنترل شود/ تنها راه نجات کشور محاکمه مقصران شرایط کنونی است

یک اقتصاددان گفت: مدیران کشور از رئیس دولت بگیر تا مدیران پایین دستی باید توسط نمایندگان به عنوان قدرت اصلی پارلمان کنترل شوند.
کد خبر: ۹۲۵۸۳۸۲
|
۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۰

دکتر ابراهیم رزاقی استاد بازنشسته اقتصاد دانشگاه تهران در رابطه اوضاع اقتصاد کشور اظهار داشت: ابزارهای اقتصادی که به کار می‌گیرند مخدوش است و یکسری از افراد که اقلیت هستند به دنبال ناامید کردن  مردم رهستند و نمی‌خواهند راه اصلی را دنبال کنند.

رزاقی گفت: دولت نمی‌خواهد از راه حل‌های درست تأمین درآمد کند و وقتی این‌گونه شد مرتباً پول در این فضا اقتصادی کشور تزریق می کند در نتیجه شاهد ایجاد تورم بالای 40درصد می‌شویم.

وی بیان کرد: مدیران کشور از رئیس دولت بگیر تا مدیران پایین دستی باید توسط نمایندگان به عنوان قدرت اصلی پارلمان کنترل شوند و وقتی نمایندگان هم دچار فساد باشند که ممکن است از سوی دولت یا طبقه اشرافی  فاسد شوند هر چیزی که  دولت  درخواست کرد آن‌ها تصویب می‌کنند.

رزاقی اضافه کرد: مطابق آمارها ، ۴۲ میلیون ایرانی کار نمی‌کنند، اگر فرض بر این باشد که از این میزان ۱۰ میلیون تمایل به کار ندارند باز ، چیزی حدود ۳۰ میلیون ایرانی بیکار هستند،این موضوع موجب تحمیل فقر و بیکاری می‌شود.

این اقتصاددان  تنها  راه نجات کشور را محاکمه مقصران شرایط کنونی عنوان کرد و گفت: وزیر مسکن که چند سال در مستند قدرت بود آخرش اعلام می‌کند که من افتخار می‌کنم یک خانه نساختم در حالی که وظیفه‌اش ساخت خانه است، در حالی که فکر می‌کرد بازار خودش خانه می‌سازد.

رزاقی عنوان کرد: الان یک امیدی به مجلس است که جهادی عمل کند.کار برای درست کردن ساده است و مدیری می‌خواهد که دنبال درست کردن باشد.

 

ارسال نظرات