خبرهای داغ:
نویسنده کتاب کمی تا آخر دنیا:

احیای فرهنگ دفاع مقدس برای نسل پنچم انقلاب امیدآفرین است.

محمدرضا آقامحمدی پاسدار اهل قلم و نویسنده کتاب عطر دفاع و کمی تا آخر دنیا، احیای فرهنگ دفاع مقدس را برای نسل پنچم انقلاب امیدآفرین دانست.
کد خبر: ۹۲۵۸۶۳۴
|
۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۷

به گزارش خبرنگار بسیج از گلپایگان، آزاده سرافراز دفاع مقدس محمدرضا آقا محمدی نویسنده ی کتاب «کمی تا آخر دنیا» متولد سال ۱۳۴۴ شهرگوگد از توابع گلپایگان است که در تاریخ 26 دیماه 1361 در سن ۱۶ سالگی به جبهه های جنگ حق علیه باطل عزیمت کرد و به عضویت لشکر مقدس امام حسین(علیه السلام) به فرماندهی شهید حاج حسین خرازی در آمد.

آقامحمدی از جمله  رزمندگانی است که در عملیات  غرورآفرین بیت المقدس و فتح خرمشهر شرکت داشت.

محمدرضا آقامحمدی که حدود ۶ ماه از حضورش در جبهه می‌گذشت در عملیات رمضان در تاریخ 23 تیرماه 1361 به اسارت رژیم بعثی عراق در آمد و حدود ۸ سال در پادگان اسراء موصل ۴ عراق بود.

به این بهانه در سالروز اسارت این آزاده قهرمان، مصاحبه ای کوتاه  با این دلاور مرد عرصه هشت سال دفاع مقدس که در چند سال اخیر سه کتاب کمی تا آخر دنیا ،عطر دفاع  و روخوانی و روانخوانی قرآن کریم را به رشته تحریر درآورده  داشتیم.

نویسنده کتاب کمی تا آخر دنیا، هدف از نگارش این کتاب را  توصیه رهبر معظم انقلاب بر لزوم گردآوری خاطرات رزمنده ها دانست و گفت: در این کتاب خاطرات هشت سال اسارت خود را به قلم تحریر درآوردم.

آقامحمدی تصریح کرد: این کتاب در ۲هزار و ۵۰۰ جلد در سال ۹۲  با همراهی انتشارات سوره مهر به چاپ رسید و اخیراً نیز در برنامه یار مهربان گروه معارف صدای جمهوری اسلامی در مصاحبه ای که با بنده صورت گرفت، کتاب معرفی و بخشی ازکتاب بازخوانی شد .

وی خاطرنشان کرد: زیباترین خاطره من در دوران اسارت حفظ قرآن در مدت ۶ ماه بود که به ترغیب مرحوم حاج آقای ابوترابی و به عشق دیدار حضرت امام خمینی(ره) انجام دادم.سیدآزادگان به اسرای در بند حکومت بعث توصیه کرد در صورت حفظ قرآن کریم ،آنها را پس از آزادی  به دیدار حضرت امام خمینی(ره) می برد که متاسفانه در برگشت امام به دیدار معشوق پیوسته بود و این آرزو برای من میسر نشد.

نویسنده کتاب عطر دفاع با بیان اینکه دومین کتاب من با عنوان عطر دفاع در سه فصل با موضوع تاریخ دفاع مقدس به چاپ رسیده است،  عنوان کرد: فصل اول این کتاب نگاه به ریشه ها و علل جنگ دارد و فصل دوم عملیات های مهم و سرنوشت ساز و فصل سوم  در نگاهی گذرا به پایان جنگ نگارش شده است.

آقامحمدی هدف نگارش این کتاب را آشنایی نسل جوان با تاریخ مصور دفاع مقدس بیان کرد.

آقامحمدی در پایان احیای فرهنگ دفاع مقدس  را برای نسل پنچم انقلاب امیدآفرین دانست  و بر ضرورت نشر  و مطالعه دقیق فرهنگ دفاع مقدس به عنوان گنجینه پربها برای نسل کنونی تاکید کرد.

پاسدار اهل قلم ما که از مربیان قرآن سپاه پاسداران  نیز هست کتاب سومی را  با نام«آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن کریم» هم گردآوری کرده است که متاسفانه فقط چاپ دیجیتال آن صورت گرفته است و بدلایلی به چاپ افست نرسیده است.

ایشان از راویان  برجسته دفاع مقدس است و بسیاری از کاروانهای راهیان شهرستان و برخی دانشگاههای مطرح کشور وی را برای روایتگری و همراهی کاروان ها در سالهای قبل به مناطق عملیاتی اعزام می کردند.

 

ارسال نظرات