عضو شورای عالی بورس کشور ر گفت‌وگو با بسیج:

نگران شاخص بورس نیستم

عضو شورای عالی بورس کشور گفت: شاخص به روند تدریجی رشد خود ادامه می‌دهد اما نه به صورت سابق و شارپی بلکه به صورت تدریجی  و در مجموع نگران بازار نیستم.
کد خبر: ۹۲۵۸۷۰۶
|
۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۵

به گزارش بسیج، در ماه‌های اخیر روند اقبال از بازار سرمایه افزایش پیدا کرده است به گونه‌ای طبق امار غیر رسمی حدود 18 میلیون کد سجامی تا کنون تعریف شده است.

روند صعودی شاخص بورس سبب نگرانی سهامداران و سرمایه‌گذران شده است و هر لحظه این احتمال را می‌دهند که شاخص به یکباه ریزش داشته باشد.

باید قبول کرد ریسک جزو ذات بازار سرمایه است و نمی‌توان انتظار داشت که هر روز روند بازار مثبت باشد بلکه ممکن است در بازهای زمانی متعدد این بازار دچار اصلاح شود.

دکتر شاهین چراغی عضو شورای عالی بورس کشور در گفت وگو با خبرنگار سرویس اقتصادی بسیج، در رابطه با وضعیت بازار سرمایه اظهار داشت: شرایطی کنونی بورس و استقبال مردم سبب شده که اقتصاد ایران که بانک محور بود اکنون در مسیر بازار سرمایه محور قرار بگیرد.

چراغی رونق گرفتن بازار سرمایه را یک اتفاق خوب برای اقتصاد ایران برشمرد و گفت: اقبالی که به طرف بازار سرمایه یا بورس ایران صورت گرفته توانای توسعه اقتصاد ایران را در این شرایط دارد به شرطی که ان موقعیت را از دست ندهیم.

وی با انتقاد از سیستم مالی برخی از شرکت‌ها به خصوص شرکت‌های خصوصی که وارد بورس شدند افزود: به نظر بنده جهت رفع برخی از موانع در توسعه بورس از یک طرف شرکت‌ها باید سیستم مالی خود را ارتقاء بدهند و از سوی دیگر بورس روند پذیرش را تسهیل کند.

این تحلیل‌گر بازار بورس بیان کرد: برخی از کارشناسان ایراد می‌گیرند که چرا مثلا دامنه نوسان برای بورس تعریف کردید در حالی که دربورس‌های دنیا این ابزار وجود ندارد. باید عرض کنم که ما هم تمام این موارد را می‌دانیم اما بورس آن‌ها 200 سال است که فعالیت می‌کند در حالی که بورس ما تنها 10 مورد اقبال قرار گرفته است.

چراغی در پایان در رابطه با اینده شاخص بورس اذعان کرد: شاخص به روند تدریجی رشد خود ادامه می‌دهد اما نه به صورت سابق و شارپی بلکه به صورت تدریجی  و در مجموع نگران بازار نیستم

 

ارسال نظرات