حجت الاسلام شاهچراغی، امام جمعه شهرری در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان:

آرای نخبگان فرهنگ و رسانه در رفع آسیب های اجتماعی بسیار مهم و ضروری است

هشتاد و نهمین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری، در دفتر فرمانداری ویژه شهرستان ری برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۵۸۷۱۰
|
۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۷

به گزارش سرویس استان تهران خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، حجت الاسلام و المسلمین شاهچراغی امام جمعه شهرری و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری در این نشست با اشاره به اهمیت ایجاد اتاق فکر و اندیشه ورز در زیر مجموعه شورای فرهنگ عمومی گفت: آرای نخبگان و اصحاب فرهنگ و رسانه در جهت دهی فرهنگی و رفع آسیب های اجتماعی بسیار مهم و ضروری است و شهرستان ری در این زمینه ظرفیت بالایی دارد.

وی افزود: موازی کاری در تمامی حوزه ها به ویژه امور فرهنگی، از جمله آسیب هایی که به پیشرفت جامعه صدمه وارد می کند و بهره وری را کاهش می دهد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری با تاکید بر هم افزایی بین دستگاهی در تقویت حوزه فرهنگ افزود: امور فرهنگی از جمله مسائلی است که فقط یک دستگاه متولی آن نیست بلکه نهادها و سازمان های مختلف باید به این امر کمک دهند.

امام جمعه شهرری، بهره مندی از ظرفیت فضای مجازی و تبلیغی در بزرگداشت مناسبت ها به ویژه دهه ولایت افزود: اگر چه شرایط کشور به گونه ای رقم خورده که نمی توان برنامه ها را همانند گذشته برگزار کرد، ولی کم توجهی به آنها نیز خسران به بار خواهد آورد.

"حسین توکلی کجانی" معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری نیز اظهار داشت: یکی از دغدغه های مهم رهبری معظم، توجه به موضوع فرهنگ است که مشکلات اقتصادی نباید آن را تحت تاثیر قرار دهد.

نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری با اشاره به شیوع بیماری کرونا در کشور و بروز معضلات اجتماعی برای خانواده ها به ویژه اقشار کم درآمد ابراز داشت: پویش های مردمی برای کمک به هم نوع به ویژه در قالب «صاحبخانه خوب» در بستر فرهنگ اتفاق افتاد و با همدلی و نوع دوستی می توان با فرهنگ، گام های موثر و مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی در ایام شیوع بیماری کرونا برداشت.

وی گفت: از جمله موضوعات مهمی که کشور ما درگیر آن است، پیر شدن جامعه و کاهش رشد جمعیت است که آینده کشور را دچار مشکل خواهد کرد و رفع این موضوع مهم نیز با فرهنگسازی و استفاده از ابزار فرهنگ و هنر است.

فرماندار ویژه شهرستان ری، بهره برداری مفید از فضای مجازی که جهان را تحت تاثیر خود قرار داده، یکی از اساسی ترین مجرای فرهنگی دانست که به رشد و بالندگی اجتماع و هدایت افکار عمومی برای کاهش آسیب ها و تقویت ظرفیت ها کمک بسزایی می کند.

 

 

ارسال نظرات