خبرهای داغ:
نماینده مردم بستان آباد:

علم و فناوری در حوزه کشاورزی وابستگی به واردات را کاهش می دهد

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه حاکمیت علم و فناوری در حوزه کشاورزی می‌تواند در زمینه تولید بسیاری از محصولات وارداتی کشور را به خودکفایی رسانده و ضریب وابستگی به واردات را کاهش دهد، افزود: باید کشاورزی کشور را با شرایط اقلیمی و کم ‌آبی مناطق مختلف سازگار کنیم.
کد خبر: ۹۲۵۸۷۱۸
|
۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، غلامرضا نوری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پیشرفت‌های کشور در زمینه اصلاح بذر و کشت‌های نوین می‌تواند در زمینه خودکفایی و تولید نهاده‌های دامی کمک کننده باشد که متاسفانه تاکنون در این حوزه ها آنگونه که باید عمل نکرده ایم.

وی افزود: بر این اساس می‌توانیم در داخل کشور برخی از نهاده‌های دامی را تولید و کشت کنیم و کاهش ضریب وابستگی به واردات نهاده‌های دامی با توجه به پیشرفت‌های علمی که داشته‌ایم دور از دسترس نیست.

نوری ادامه داد: اگر در حال حاضر برخی محدودیت‌ها اجازه خودکفایی در زمینه تولید نهاده‌های را دامی نمی‌دهد، به راحتی می‌توانیم از مزیت‌های نسبی کشور استفاده کرده و با منابع حاصل از صادرات برخی محصولات کشاورزی نهاده‌های دامی مورد نیاز را وارد کنیم.

ارسال نظرات