خبرهای داغ:
امام جمعه مرند:

نمازجمعه پایگاه حساس اجتماعی سیاسی و دینی است

امام جمعه مرند تاکید کرد: نمازجمعه در دوران دفاع مقدس، بلندگو و اعلام جنگ علیه دشمنان بود، نمازجمعه پایگاه حساس اجتماعی سیاسی و دینی است.
کد خبر: ۹۲۵۹۰۲۶
|
۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام علی نعمت زاده، عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران که به مناسبت پنجم مردادماه سالروز اقامه اولین نماز جمعه، اظهارداشت: نماز جمعه یک نماز سیاسی عبادی است که ۵ مردادماه اولین نماز جمعه در انقلاب اسلامی به امامت آیت الله طالقانی اقامه شد.

وی افزود: نماز جمعه وحدت آفرین برای امت اسلامی و وحشت آفرین برای دشمنان است، اولین نماز جمعه پیامبر بعد از ورود به مدینه اقامه شد و سوره‌ای به نام جمعه نازل شده است.

حجت الاسلام نعمت زاده با اشاره به اینکه حدود ۹۵۰ نماز جمعه در کشور اقامه می‌شود، اضافه کرد: نماز جمعه دارای فضائل بسیاری است و نماز جمعه در قیامت نیز دارای تأثیرات فراونی است.

وی در بخش دیگری با اشاره به وضعیت کشورها در ایام کرونا خاطرنشان کرد: کشورها و دولت‌های قدرتمند در ایام کرونا، درگیر شده‌اند و بسیاری از آنها در مقابله با کرونا ناتوان هستند،

حجت الاسلام نعمت زاده ادامه داد: مدافعان سلامت در کشور ما بسیاری زحمت کشیدند و خبرنگاران و رسانه‌ها نیز در فرهنگ سازی رعایت اصول بهداشتی تلاش کردند.

وی بیان کرد: رزمایش کمک مومنانه یک همایش ملی بود و مردم نجیب و با ایمان ایران در این رزمایش، آبرومندانه و با سربلندی حضور مؤثری داشتند.

حجت الاسلام گفت: مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه با عنوان «نهضت تعاون و احسان» به مناسبت عید غدیر و قربان همزمان با سراسر کشور در شهرستان مرند اجرا می‌شود.

امام جمعه مرند ادامه داد: نذورات مردم در قالب نهضت تعاون و احسان، به سمت افراد نیازمند و آبرومند هدایت خواهد شد.

حجت الاسلام نعمت زاده در ادامه با اشاره به تهدیدهای دشمن گفت: قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین باید به طور شفاف برای مردم بیان شود، اگر ارتباط کشورهای ایران، هند، چین و روسیه در مسیر درستی قرار بگیرد می‌تواند در مقابله با تحریم‌های دشمن مؤثر باشد.

وی تاکید کرد: بزرگ کردن شکاف به ضرر کشور است، ولی رسانه‌ها باید با مطالبه و شفافیت، از مسئولان مطالبه کنند حتی اگر برخی از مسئولان هم نتابند.

امام جمعه مرند اظهار داشت: باید با وحدت و صمیمت در کنار مطرح کردن مطالبات مردم از طریق رسانه‌ها، علم عدالت خواهی را سربلند نگه داشت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار