خبرهای داغ:
معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین

نظارت جدی بر مهاد کودک جهت تربیت شخصیت دینی نونهالان انجام شود

حبیبی گفت: مهاد کودک باید به دقت مراقبت شوند تا تربیت شخصیت دینی و اسلامی را در کنار آموزش های اولیه در نظر بگیرند.
کد خبر: ۹۲۵۹۱۲۹
|
۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، کارگروه زنان و خانواده صبح امروز به ریاست منوچهر حبیبی معاون سیاسی و امنیتی استاندار و با حضور مسوولان دستگاه های ذیربط در سالن جلسات باقرالعلوم مدیریت بحران برگزار شد.

حبیبی در این جلسه بیان کرد: انتظار ما این است دستگاه های تخصصی نقطه نظرات اجرایی در این جلسات ارائه دهند.

وی گفت: در بحث سند ملی کودک و نوجوان، همه دولت ها ملکفند به حقوق بشر احترام بگذارند و در حوزه کودک و نوجوان دوبحث شخصیت کودک و حقوق کودک بسیار اهمیت دارد.

وی گفت: متاسفانه همه ما گمان می کنیم کودک، در همان مقطع سنی با همان نیازهای کودکانه می ماند اما غافل از این هستیم که همین کودکان روزی مدیران و اثرگذاران آینده کشور هستند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین اظهار کرد: توجه به آموزش و تربیت در حوزه کودک و نوجوان اصل اساسی و مهمترین وظیفه دولت است که باید به آن بپردازیم.

حبیبی عنوان کرد: بحث تبعیض بحثی است که باید در این حوزه مورد بررسی قرار گیرد چرا که تبعیض، موجب آسیب های جدی برای فرد می شود.

وی افزود: علاوه بر وظیفه دولتها در قبال حقوق کودک و نوجوان، آموزه های اخلاقی و اعتقادی دین اسلام وظیفه ما را سنگین تر می کند که براساس این امور فضای خانواده برای کودک و نوجوان باید فضای سالم و امنی از حیث مسایل اعتقادی و دینی باشد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین تصریح کرد: نکته دوم محیط دوم زندگی کودک مانند مدرسه و نهاد کودک و غیره است که باید مزین به اصول دینی و اخلاقی و تربیتی باشد.

حبیبی با اشاره به اهمیت جایگاه مهاد کودک در پرورش نسل آینده ضافه کرد: مهاد کودک باید مراقبت جدی در بحث آموزش ها داشته باشند. برخی خانواده ها از نوع تربیت برخی مربیان شکایت دارند که منطبق با اصول اخلاقی و دینی ما نیست و این امری مهم است. لذا باید به دقت مراقبت شوند تا تربیت شخصیت دینی و اسلامی را در کنار آموزش های اولیه در نظر بگیرند.

وی یادآور شد: مدارس باید دانش آموزان را دوبعدی پرورش داده و در کنار آموزش باید تربیت نیز جایگاه ویژه داشته باشد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین بیان کرد: در بحث کودکان کار باید کاری کنیم این معضل در استان شکل نگیرد. با توجه به اینکه معضل کودکان کار در کشور وجود دارد، لذا دستگاه های فرهنگی و متولی باید مراقب این امر باشند و وظایف محوله را به طور کامل انجام دهند.

حبیبی گفت: باید زمینه را طوری طراحی نماییم که هیچ کودک و نوجوانی از تحصیل باز نماند. به هر شکلی نظام زمینه را برای تحصیل همه اقشار فراهم کرده و باید بررسی کنیم اگر مواردی در این زمینه وجود دارد مورد حمایت قرار گیرد و باید تعامل لازم بین دستگاه ها وجود داشته باشد تا با ایجاد احساس مسوولیت در حوزه کودک و نوجوان، خانواده و دستگاهها نسبت به کودک و نوجوان طوری برخورد نمایند که این قشر، به عنوان قشر اثرگذار و مدیر پرورش یابند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین با اشاره به نقش آموزش در ارتقا سطح فرهنگی جامعه اضافه کرد: از افتخارات نظام جمهوری اسلامی آموزش و پرورش است. در هر زمان، شرایط و مکان امکان تحصیل برای هر کسی که اراده تحصیل داشته باشد در نظام وجود دارد و کارنامه نظام در بحث آموزش بسیار درخشان بوده و می تواند الگوی بزرگی برای جهان باشد.

وی افزود: در بحث باسوادی کلیدی ترین و مهمترین موضوع بهبود کیفیت زندگی است و فقر فرهنگی نتیجه بیسوادی است که آثار مخربی در بردارد.

حبیبی گفت: اگر سه درصد بیسواد استان شناسایی شوند راحت تر می توان برای رفع آن تا ریشه کنی کامل بیسوادی در استان برنامه ریزی کرد.

استفاده از از ظرفیت روحانیون و دهیاران برای رفع بیسوادی در روستاها از دیگر مصوبات این جلسه بود.

 

1010گ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها