خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی:

تشکیل گروه های جهادی مهارت محور با همکاری فنی و حرفه ای در خراسان جنوبی

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در تقویت و توسعه فرهنگ جهادی و تبدیل گفتمان جهادی به گفتمان عمومی در جامعه، گروه جهادی مهارت محور در خراسان جنوبی با همکاری سازمان فنی و حرفه ای استان شکل می گیرد.
کد خبر: ۹۲۵۹۱۹۴
|
۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، مهدی هنری مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی امروز در نشست خبری انعقاد تفاهم نامه بسیج سازندگی با اداره کل فنی و حرفه ای استان، اظهار داشت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در تقویت و توسعه فرهنگ جهادی و تبدیل گفتمان جهادی به گفتمان عمومی در جامعه به دنبال این هستیم تا گروه های جهادی  تخصصی را در استان شکل دهیم.

 وی ادامه داد: یکی از این گروه ها، گروه جهادی مهارت محور است که با همکاری سازمان فنی و حرفه ای استان تشکیل می شود و اطلاعات این گروه جهادی تخصصی در این زمینه در سامانه اطلس گروه های جهادی ثبت خواهد شد.

هنری، هدف از انعقاد این تفاهم نامه را مهارت آموزی و ایجاد گروه‌های جهادی تخصصی در استان دانست و افزود: از ظرفیت های این تفاهم نامه برای آموزش مهارتی جهادگرانی که در زمینه های عمرانی، اجتماعی و فرهنگی در مناطق محروم فعالیت دارند در جهت کمک به مردم روستاهای استان استفاده خواهد شد.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: یکی دیگر از اهداف این تفاهم نامه، آموزش مربیان جهادی در حوزه  فنی و حرفه ای در رسته های مختلف است که با شناسایی و آموزش آنها به عنوان مربی مشترک دو مجموعه از ظرفیت آنها در آموزش و کمک به اهالی روستا استفاده خواهد شد.

هنری ادامه داد: در راستای حمایت، آموزش و مهارت آموزی برای ۴۰۰ صندوق قرض الحسنه مردمی تشکیل شده در استان در رسته های شغلی خرد و مشاغل خانگی از ظرفیت سازمان فنی و حرفه ای  به صورت میدانی در روستاها استفاده بهینه خواهد شد.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: با این تفاهم نامه از ظرفیت اساتید و کارگاه های فنی و حرفه ای برای تکمیل زنجیره اشتغال در رسته های شغلی برای ساخت دستگاه برای فرآوری محصولات  تولیدی و تکمیل زنجیره ارزش مشاغلی که مورد نیاز است،  استفاده خواهد شد.

 مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی با اشاره به آموزش ۳ هزار و ۲۰۰ نفر در حوزه اشتغال در استان، عنوان کرد: آموزش‌های بسیج سازندگی با همکاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، جهادکشاورزی و فنی و حرفه ای انجام می شود.

 وی ادامه داد: همچنین تفاهماتی با بانک‌های قرض الحسنه مهر ایران و صندوق کارآفرینی امید در تامین و پشتیبانی از صندوق‌های قرض الحسنه مردمی منعقد شده است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی، استفاده از ظرفیت خیران را یکی دیگر از برنامه های بسیج سازندگی برای پرداخت تسهیلات در حوزه اشتغال دانست و افزود: بیش از ۲۵۰ میلیون تومان از ابتدای امسال با کمک خیران به صورت قرض الحسنه در اختیار این صندوق‌ها برای حمایت از اشتغال قرار داده شده است.

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها