خبرهای داغ:
استاد گروه شیمی پلیمر دانشگاه مراغه کرم-ژل الکلی کیتوسان ضدعفونی کننده دست با خاصیت مرطوب کنندگی، نرم کننده و ترمیم کننده پوست تولید کرد.
کد خبر: ۹۲۵۹۲۱۴
|
۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴
تولید ژل ضدعفونی کننده دست با خاصیت ترمیم پوست توسط هیئت علمی دانشگاه مراغه 
 به گزارش خبرنگار بسیج علمی پژوهشی و فناوری از آذربایجان شرقی، در حال حاضر، با توجه به انتشار ویروس کرونا، استفاده از مواد ضدعفونی کننده دست برای جلوگیری از مبتلا شدن به بیماری کووید-19 امری ضروری است. ولی متاسفانه همراه با پدیدار شدن این بیماری، ماده اولیه تهیه ژل ضدعفونی کننده دست (کربومر) با قیمت گزاف هم پیدا نمی شود. لذا معمولا از الکل 70 درصد به همراه مقداری گلیسرین به عنوان ضدعفونی کننده دست استفاده می شود.

در همین راستا تولید کرم-ژل الکلی کیتوسان ضدعفونی کننده دست با خاصیت مرطوب کنندگی، نرم کننده و ترمیم کننده پوست توسط دکتر غلامرضا مهدوی نیا استاد گروه شیمی پلیمر دانشگاه مراغه آغاز گردید.

دکتر غلامرضا مهدوی نیا استاد گروه شیمی پلیمر دانشگاه مراغه در گفتگو با خبرنگار علم و فناوری گفت:: در این مدت ما با توبجه به مطالعاتی که در آزمایشگاه انجام دادیم توانستیم جایگزینی برای کربومر معرفی کنیم که علاوه بر کارایی بالا نسبت به کربومر، با توجه به طبیعی بودن آن سلامتی انسان را به مخاطره نمی اندازد.

وی ادامه داد: ماده جایگزین ما کیتوسان را با استفاده از ضایعات میگو به مرحله تولید رساندیم. کیتوسان در طی سالیان سال در زمینه پزشکی-بهداشتی مورد استفاده قرار میگیرد. کیتوسان دارای خواص ضدباکتریایی، ضدقارچ و نیز ضد ویروس است

مهدوی اظهار داشت: محصول فوق ضد عفونی کننده دست بر پایه الکل و کیتوسان است. کیتوسان علاوه بر خاصیت ضدعفونی کنندگی، با ایجاد لایه ای نازک روی دست، آن را از گزند مواد میکروبی حفظ می کند. علاوه بر این با توجه به خاصیت مرطوب کنندگی آن از خشک شدن دست برای ساعتها  جلوگیری خواهد کرد. کیتوسان خاصیت ترمیم کنندکی و نرم کنندگی پوست را دارد و در صورت وجود ضایعات پوستی، به مرور زمان این ضایعات با عملکرد کیتوسان از بین خواهد رفت.

ارسال نظرات