امام جمعه رفسنجان:

تلاش دلسوزانه و عالمانه برای حفظ فرهنگ حجاب و عفاف نتیجه بخش است

امام جمعه رفسنجان گفت: فعالیت در راستای ترویح عفاف و حجاب باید از نقطه درستی آغاز و قدم به قدم پیش رود، تلاش در این عرصه نتیجه بخش است.
کد خبر: ۹۲۵۹۳۳۴
|
۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان؛ جلسه اعضای کارگروه های هیئت اندیشه ورز بسیج جامعه زنان با حضور امام جمعه، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان رفسنجان در محل دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد.
حجت الاسلام عسکری در این جلسه تلاش برای ترویج عفاف و حجاب در جامعه را نتیجه بخش دانست و اظهار کرد: فعالیت در راستای ترویح عفاف و حجاب باید از نقطه درستی آغاز و قدم به قدم پیش رود، در این راستا بایستی جمعیت هدف از ابتدای کار مشخص باشند.
وی با تاکید بر اینکه حجاب در اسلام ابتدا متوجه مردان و سپس بانوان است، گفت: سهم زنان و مردان در جامعه هدف طرح عفاف و حجاب، بایستی یکسان باشد.
حجت الاسلام عسکری خاطر نشان کرد: افراد با حجاب بایستی به شیوه های مختلف تشویق و تقدیر شوند و افراد بی حجاب و کم حجاب هم با آگاهی دادن به سمت حجاب و عفاف سوق داده شوند.
امام جمعه رفسنجان با اشاره به اینکه برای فرهنگ سازی عفاف و حجاب اهرم قانون آخرین درمان است، گفت: برخورد سلبی نتیجه ای در برندارد، افراد بایستی با اعتقاد و باور قلبی نسبت به موضوع حجاب پایبند شوند.
حجت الاسلام عسکری چهار موضوع بدحجابی، سگ گردانی، شرب خمر و دوچرخه سواری بانوان در معابر عمومی را از مهمترین موضوعات برای آغاز طرح عفاف و حجاب دانست و بیان کرد: مصالح و مفاسد در این موضوعات باید تبیین شود و با
تولید محتوای فاخر بایستی آگاهی افراد را بالا برد، قطعا عمل عالمانه و مجاهدانه در این حوزه در کنار دلسوزی، سودمند خواهد بود.
سرهنگ پساوند نیز در این جلسه از راه اندازی اولین کارگاه تولید محصولات به روز حجاب با همکاری خیرین و بسیج خبر داد و گفت: بزودی نمایشگاه عرضه این محصولات در شهرستان که می تواند تبدیل به نمایشگاه های دائمی شود دایر خواهد شد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج رفسنجان بیان کرد: دستورالعمل وزارت کشور در خصوص حجاب در ادارات مغفول مانده است بایستی احیا شود.
سرهنگ پساوند در این جلسه بر ایجاد چهار کارگروه تولید محتوا، رسانه، فرهنگی و اقدام(تذکر لسانی) درراستای طرح عفاف و حجاب در شهرستان رفسنجان تاکید کرد.
ارسال نظرات