نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولان باید قبل از هر اقدامی ابتدا اسکان موقت مهاجرین را مشخص کنند؛ مهاجرین جنگ تحمیلی در محله بیسیم نگران آینده خود هستند و باید بعد از اسکان موقت، فکری برای اسکان درازمدت این مردم زجر کشیده شود.
کد خبر: ۹۲۵۹۳۷۹
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۷

مسئولان به‌جای تخلیه منازل «مهاجرین بوشهری»، شرایط اسکان مهیا کنند

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، عبدالکریم جمیری در خصوص وضعیت نامشخص اسکان مهاجرین جنگ تحمیلی در محله بیسیم بوشهر اظهار داشت: موضوع بلاتکلیفی مردم این محله از سال ۸۸ وجود داشته که با توجه به شرایط و وساطت بنده در دوران نمایندگی مجلس نهم، این موضوع متوقف شد.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی افزود: ظاهراً در هفته‌های گذشته، حکم مالکیت این اراضی در دادگاه به نفع مالک زمین صادرشده و وراث زمین به همراه وکیل این پرونده خواستار تخلیه ساکنین محله عمارت برازجانی در خیابان بیسیم شده‌اند که اکثراً افراد این محله مهاجرین جنگ تحمیلی هستند.

جمیری با اشاره به حواشی اخیر رسانه‌ای در خصوص تخلیه مهاجرین، خاطرنشان کرد: بعد از این اتفاقات، جلسه هم‌اندیشی با حضور نمایندگانی از مهاجرین محله بیسیم، وکیل پرونده و مدیران کمیته امداد، بهزیستی، فرمانداری، استانداری و بنده در فرمانداری بوشهر برگزار شد که دستور جلسه اسکان موقت ساکنین این محله به منطقه‌ای دیگر بود.

وی تصریح کرد: قرار شد که کمیته امداد و بهزیستی به خانواده‌های تحت پوشش خود وام و همچنین کمک‌های بلاعوضی را برای اسکان موقت این خانواده‌ها در یک منطقه خاص داشته باشند. همچنین قرار شد که دیگر خانواده‌های مهاجر بی‌بضاعت هم با کمک استانداری نسبت به اسکان موقت آن‌ها به‌جایی دیگر اقدام شود.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مسؤولان باید از روز اول به فکر اسکان پایدار این خانواده‌های مهاجر می‌بودند؛ نه اینکه بعد از گذشت سال‌ها از اسکان این مهاجرین، حالا بدون اینکه جایی را برای این قشر ضعیف در نظر بگیرند، اقدام به تخلیه این خانه‌ها کنند.

جمیری با بیان اینکه مهاجرین جنگ تحمیلی، ولی نعمتان این انقلاب هستند، خاطرنشان کرد: مسؤولان باید قبل از هر اقدامی ابتدا اسکان موقت مهاجرین را مشخص کنند؛ مهاجرین جنگ تحمیلی در محله بیسیم نگران آینده خود هستند و باید بعد از اسکان موقت، فکری برای اسکان دراز مدت این عزیزان شود تا خدایی ناکرده دوباره مثل ابتدای جنگ آواره نشوند.

نماینده مردم بوشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: تلاش برای حل مشکل مهاجرین محله بیسیم در اولویت کاری بنده قرار دارد و به همین جهت، مقرر شده تا حصول نتیجه، هر ۱۰ روز یک‌بار جلسه‌ای در این خصوص برگزار شود تا از میزان پیگیری‌ها اطلاع پیدا کنیم.

پایان خبر/
ارسال نظرات
پر بیننده ها