عضو هیات علمی دانشگاه و فعال فرهنگی لرستان؛

تاکید بر لزوم گام نهادن دانشگاهیان در مسیر کنش گرایی و تحقق تمدن نوین اسلامی

دکتر عزت‌الله سپهوند در نشست مجازیبا حضور معاونت‌های فرهنگی- اجتماعی کانون های استادی استان لرستان به تبیین برنامه های پیش رو و سه گانه ی "واکنش گرایی"، "سازگارپذیری" و "کنش گرایی برای آینده سازی" به عنوان سه راهی بزرگ نخبگان دانشگاهی ایران در رویارویی فرهنگی با غرب و ورود به موج چهارم تمدن بشری پرداخت.
کد خبر: ۹۲۵۹۵۰۱
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، نشست مجازی معاونت فرهنگی جنبش استادی بسیج استان لرستان با حضور معاونین فرهنگی- اجتماعی کانون‌های استادی سراسر استان 30 تیرماه99 برگزار شد.

تاکید بر لزوم گام نهادن دانشگاهیان در مسیر کنش گرایی و تحقق تمدن نوین اسلامی

در این نشست که به به تبیین برنامه های پیش رو و تحلیل مسائل حوزه ی فرهنگی - اجتماعی اختصاص یافت، دکتر عزت الله سپه وند  اهمیت فرهنگ را به عنوان زیر ساخت تمام حوزه های اقتصادی، اجتماعی و... خاطر نشان کرده و افزود:دانشگاهیان ایران هم همچون همه‌ی آحاد جامعه ی بشری، پس از گذار از موج  عصر صنعتی، در تعلیق میان دو موج تحولی بزرگ یعنی عصر اطلاعات، رسانه ها و فضای مجازی و عصر آینده یعنی عصر فرهنگ و معنویت قرار گرفته اند.


معاون فرهنگی - اجتماعی سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌های لرستان در ادامه، با اشاره به نقش فرهنگ در ظهور ابرقدرت‌های جدید جهان پیش رو، سه‌گانه‌ی "واکنش گرایی"، سازگارپذیری" و "کنش گرایی برای آینده سازی" را سه راهی بزرگ نخبگان دانشگاهی ایران دانست و بر لزوم گام نهادن در مسیر "کنش گرایی" با هدف مواجهه ی پیش دستانه‌ی این قشر- که در جنگ نرم دشمنان، مغزافزار فرهنگی جامعه‌ی معاصر ایران محسوب می شوند، برای ساختن تمدن نوین اسلامی در آینده ی پیش رو تاکید کرد.


وی در ادامه رسالت اجتماعی اساتید متعهد را امری ذاتی و دینی قلمداد کرد و نسبت به تقلیل این رسالت در حد اوقات فراغت اساتید هشدار داد.


در ادامه‌ی این نشست مسوولین سازمانی و معاونت‌های فرهنگی اجتماعی کانون‌های استادی لرستان نیز به ارایه‌ی دیدگاه‌های خود و تضارب آرا در این زمینه پرداختند.

انتهای پیام/

منبع: روابط عمومی جنبش استادی بسیج استان لرستان

ارسال نظرات
آخرین اخبار