مهندس چمران در مراسم فراخوان طراحی بقاع متبرکه ائمه بقیع(ع):

زیارت بقاع متبرکه مبنایی فکری دارد

جلسه فراخوان طراحی بقاع متبرکه ائمه علیهم السلام در راستای تکریم و تعظیم ائمه بقیع (ع)، توسط سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۵۹۶۲۴
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۰

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج، جلسه فراخوان طراحی بقاع متبرکه ائمه علیهم السلام در راستای تکریم و تعظیم ائمه بقیع (ع)، توسط سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری برگزار شد.

مهندس مهدی چمران رییس سابق شورای شهر تهران در این جلسه، درباره احترام و تکریم بقاع متبرکه گفت: هر چند مسلمانان نسبت به خاندان پیامبر، محبت و احساس و علاقه دارند اما موضوع فقط احساسی و عاطفی و از روی محبت و علاقه به ائمه علیهم السلام نیست، بلکه موضوع اصلی بحث ولایت و حکومت اسلامی است.

وی گفت: زیارت بقاع متبرکه یک مبنای فکری دارد که همان استمرار حکومت الهی است که نباید قطع شود، و همانگونه که خداوند متعال، پیامبر را برای هدایت فرستاد پیامبر نیز کتاب الله و عترت را برای ما بجا گذارد که هر دو با هم هستند و نمی توان یکی از آنها را کمرنگ نمود.

مهندس چمران ضمن اشاره به اینکه اگر مسلمانان متحد بودند شرایط دنیای اسلام متفاوت بود و مسلمین تحت ظلم و زور نبودند، اضافه نمود: غرب، وهابی گری و داعشی گری را به وجود آورد تا مسلمانان را با شعار مسلمانی و با شعار الله اکبر به کشتار بکشانند.

رییس سابق شورای شهر تهران در مورد ساخت حرم و مفهوم زیارت نیز گفت: ما اگر بنایی را می سازیم خود بنا برای ما مطرح نیست بلکه مفهوم کاری که صورت می گیرد مهم است که همانا یعنی عشق و علاقه و محبت به ولایت و این عشق و علاقه یعنی استمرار ولایت.

چمران بقاع متبرکه را چراغ ها و سمبل هایی عنوان کرد که مردم را به طرف حکومت الهی هدایت می کنند و ادامه داد: طراحی بقاع متبرکه ائمه علیهم السلام باید بگونه ای باشد که بتواند همه دنیای اسلام را پوشش دهد و نماد دنیای اسلام و فلسفه قوی آن باشد.

فراخوان پس از دو سال پیگیری

در این جلسه همچنین مهندس محمود ایلخان رییس بسیج مهندسین عمران و معماری، ضمن تاکید بر اینکه باید قدردان نعمت پر برکت ائمه (ع) باشیم و یاد ائمه (ع) به هر بهانه ای جزئی از شکرگذاری است، گفت: در سال 1344 قمری یا همان سال 1305 شمسی، آخرین مرحله تخریب قبور ائمه (ع) صورت گرفت زیرا تحمل همان مزار ساده را هم نداشتند و حکام وهابی این جسارت را کردند و این تخریب را انجام دادند.

وی تمامی ائمه (ع) را نور واحد عنوان نمود و در عین حال ائمه بقیع (ع) را توام با یک مظلومیت خواند و گفت: متاسفانه مانع این می شوند که علاقمندان ائمه (ع) بتوانند احساسات و عواطف خود را نسبت به ائمه (ع) نشان دهند.

مهندس ایلخان بحث طراحی بقاع متبرکه (ع) را مربوط به دو سال اخیر ذکر نمود و اظهار داشت: پس از دو سال پیگیری، امسال موفق شدیم که فراخوان این طراحی را اعلام کنیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار