خبرهای داغ:
مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام رضا(ع) شهرستان البرز

با توجه به دهه ابتدایی ماه ذی الحجه می توانیم دنیا و آخرت خود را آباد کنیم

حجت الاسلام عدالتی گفت: بیداری سحر ومناجات در این ایام تاثیر به سزایی روی روح و جسم انسان دارد و استفاده از فرصت ایام دهه اول ماه ذی الحجه می تواند دنیا و آخرت انسان را آباد کند.
کد خبر: ۹۲۵۹۷۵۶
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴

حجت الاسلام حسین عدالتی مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام رضا(ع) شهرستان البرز در گفت و کوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج پیرامون اهمیت ماه ذی الحجه و لزوم بهره بردن حد اکثری در این ماه اذعان کرد: بیداری سحر ومناجات در این ایام تاثیر به سزایی روی روح و جسم انسان دارد و استفاده از فرصت ایام دهه اول ماه ذی الحجه می تواند دنیا و آخرت انسان را آباد کند.

وی ادامه داد: ماه ذی‌الحجه دوازدهمین و آخرین ماه سال هجری قمری است و همچنین ماه‌ حج است و بسیار پربرکت می باشد.

عدالتی گفت: بزرگان دین هنگامی که این ماه وارد می‌شد، اهمیت ویژه‌ای به عبادت در آن می‌دادند، مخصوصاً در دهه اول این ماه. در بعضی از روایات آمده است، شب‌های ده‌گانه‌ای که قرآن در سوره «والفجر و لیال عشر» به آن سوگند یاد کرده است، شب‌های دهه اول این ماه شریف است و این سوگند به خاطر عظمت آن است.


وی در خاتمه به برخی اعمال مشترک دهه اول ذی‌الحجه اشاره کرد و گفت: امام صادق (ع) می‌فرماید: پدرم حضرت امام باقر (ع) به من فرمود: پسرم! در دهه نخست از ماه ذی‌الحجه، هر شب میان نماز مغرب و عشا این دو رکعت نماز را ترک مکن: در هر رکعت بعد از «حمد»، یک مرتبه «توحید» و آیه‏ «وَ وَاعَدْنَا مُوسَی ثَلاَثِینَ لَیْلَةً وَ أَتْمَمْنَاهَا بِعَشْرٍ فَتَمَّ مِیقَاتُ رَبِّهِ أَرْبَعِینَ لَیْلَةً وَ قَالَ مُوسَی لِأَخِیهِ هَارُونَ اخْلُفْنِی فِی قَوْمِی وَ أَصْلِحْ وَ لاَ تَتَّبِعْ سَبِیلَ الْمُفْسِدِینَ‏» را بخوان، اگر چنین کنی، در ثواب حاجیان و اعمال حج آن‌ها شریک می‌شوی.


همچنین در روایتی از امام موسی کاظم (ع) نقل شده است که هر کس ۹ روز اول ذی‌الحجه را روزه بدارد، خداوند ثواب روزه تمام عمر را برای او می‌نویسد.

3001/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها