نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی:
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: استان گیلان در حوزه‌های مختلف دارای مشکلات زیادی است و وضعیت اشتغال آن در شأن مردم این منطقه نیست و کارخانجات زیادی هم‌اکنون تعطیل هستند و جبران این عقب ماندگی‌ها نیز نیازمند عنایت ویژه مسئولان است.
کد خبر: ۹۲۵۹۸۲۱
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، سید علی آقازاده دافساری صبح امروز در جلسه شورای اداری استان گیلان در سالن غدیر استانداری اظهار داشت: تالاب عینک رشت از نظر اهمیت، گردشگری و سایر موارد چیزی کمتر از تالاب انزلی ندارد و وضعیت آن از لحاظ تخریب و بی‌توجهی و ضعف مدیریتی بهتر از تالاب انزلی نیست.

نماینده مردم رشت در مجلس با اشاره به ریشه و علت تخریب تالاب انزلی تصریح کرد: باید بررسی شود که آیا انسان در این تخریب نقش داشته است یا خیر؛ به‌طور قطع نقش محوری در تخریب تالاب انزلی متوجه انسان‌ها است و استانداران در به تاخیر افتادن این تخریب و احیای این تالاب نقش موثری دارند.

وی با بیان اینکه ما تماشاگر تخریب محیط زیست و رودخانه‌های استان گیلان هستیم تصریح کرد: شهرهای کوچک گیلان اصلاً سیستم فاضلاب ندارند و با توجه به مهمان‌پذیر بودن این استان باید ساماندهی فاضلاب‌ها را در اولویت کاری خود قرار دهیم.

آقازاده فاصله کم فاضلاب رشت با تالاب انزلی را مورد اشاره قرار داد و گفت: استان گیلان در حوزه‌های مختلف دارای مشکلات زیادی است و وضعیت اشتغال آن در شأن مردم این منطقه نیست و کارخانجات زیادی هم‌اکنون تعطیل هستند و جبران این عقب ماندگی‌ها نیز نیازمند عنایت ویژه مسئولان است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وقتی برنج خارجی گران‌تر از برنج داخلی است چه انتظاری دارید که کشاورزان از نظر اقتصادی دچار مشکل نشوند و عنوان داشت: ما نیروی کار کشاورزی نداریم و نمی‌توانیم جوانان را متقاعد به این کار کنیم که این موضوع منجر به فروش زمین‌های کشاورزی می‌شود.

نماینده مردم تالش، ماسال و رضوانشهر در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با بیان اینکه در حال حاضر در این منطقه 100 کیلومتر نوار ساحلی داریم که 70 درصد متصرفان واحدهای دولتی و 30 درصد آن در اختیار اشخاص است افزود: در رضوانشهر یک تفرجگاه که در اختیار بخش خصوصی باشد و مردم از آن استفاده کنند نداریم، یک مورد وجود داشت که به‌دلیل موازی‌کاری و ضعف مدیریتی تعطیل و پرونده قضائی دارد.

حسن محمدیاری با اشاره به اینکه یک نیروگاه سیکل ترکیبی در منطقه پره‌سر داریم که در بازدید اخیر شاهد قطعی مکرر برق در این منطقه و نارضایتی مردم بودم خاطرنشان کرد: ما با مشکل حبس تولید روبه‌رو هستیم یعنی شبکه توزیع نداریم و اگر مشکلات این نیروگاه برطرف شود بسیاری از مشکلات منطقه برطرف می‌شود.

رسول فرخی میکال نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با بیان اینکه راه‌حل کاهش آسیب‌های زمان بحران روی آوردن به توسعه پایدار و مدیریت بحران است گفت: اگر اقدامات لازم قبل از بحران را انجام ندهیم بعد از آن با هزینه‌های گزاف و نارضایتی مردم روبه‌رو هستیم و باید با به‌کارگیری منابع از حداقل امکانات استفاده کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات