خبرهای داغ:

افزایش اعتماد مردم به نظام اسلامی از کارکردهای نمازجمعه

امام جمعه شهر کلاته خیج با اشاره به کارکرد‌های اجتماعی نماز جمعه گفت: افزایش اعتماد مردم به نظام اسلامی؛ افزایش انسجام اجتماعی؛ ارتقا آگاهی­‌های سیاسی- اجتماعی مردم؛ ایجاد فضای دوستی در میان مردم و دعوت مردم به حفظ نظم عمومی از کارکردهای اجتماعی نماز جمعه است.
کد خبر: ۹۲۵۹۹۷۰
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۲
افزایش اعتماد مردم به نظام اسلامی از کارکردهای نمازجمعهحجت‌الاسلام والمسلمین علی خداپرست در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در شاهرود با گرامیداشت پنجم مردادماه سالروز اقامه نمازجمعه تهران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله طالقانی اولین امام جمعه تهران با بیان اینکه نمازجمعه یک جایگاه مهم فرهنگی دارد اظهار کرد: اهمیت و نقش فرهنگ سبب شده است تا مسائل فرهنگی کشور در خطبه‌های نماز جمعه مورد توجه باشد تا همگان متوجه این مهم باشد و این مشکلات حل شود.
وی با اشاره به وجه سیاسی نمازجمعه گفت: کارکرد سیاسی این فریضه در زمینه‌­هایی نظیر تبیین خط مشی‌های نظام اسلامی در جامعه؛ دفاع از سیاست‌های نظام اسلامی؛ جامعه‌پذیری سیاسی مردم؛ تشویق مردم به مشارکت سیاسی؛ تشویق مردم به دفاع از کشور؛ دعوت مردم و دولت به حفظ وحدت و پرهیز از اختلاف و گروه‌گرایی؛ و نظارت بر عملکرد مسئولان چشم­گیر است.
امام جمعه شهر کلاته خیج با اشاره به کارکرد‌های اجتماعی نماز جمعه خاطر نشان کرد: مهم­ترین کارکرد‌های اجتماعی نمازجمعه عبارتند از: افزایش اعتماد مردم به نظام اسلامی؛ افزایش انسجام اجتماعی؛ ارتقا آگاهی­‌های سیاسی- اجتماعی مردم؛ اشاعه­ امر به معروف و نهی از منکر؛ ایجاد فضای دوستی در میان مردم و دعوت مردم به حفظ نظم عمومی است.
وی ادامه داد: این کارکرد را می‌توانیم امروز در شیوع کرونا ویروس در جامعه شاهد باشیم که پایگاه نمازجمعه در این مسیر در تحقق وفاق و همدلی جامعه در کمک به همنوعان وارد شده و رزمایش مواسات و کمک مومنانه با هدایت نمازجمعه‌ها اجرا می‌شود و بسیار اثرگذار بوده است.
خداپرست با تاکید بر اینکه نمازجمعه محل حضور همه اقشار و سنین است گفت: خطبه‌های نمازجمعه کلاس بصیرت و آگاهی برای مردم است تا بتوانند دوست و دشمن را بشناسند و نیاز‌های جامعه را در راستای حل آن تشخیص و بصیرت عمومی خود را بالا ببرند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها