خبرهای داغ:
در گفتگو با خبرنگار بسیج مطرح شد؛

گلایه امام جمعه سمنان از حضور کمرنگ مسئولان در نماز جمعه

امام جمعه سمنان از حضور کمرنگ مسئولان در نماز جمعه گلایه کرد و گفت: مسئولان باید برای عدم حضور در نماز جمعه دلایل روشنی داشته باشند.
کد خبر: ۹۲۶۰۰۱۵
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۳
آیت الله سید محمد شاهچراغی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در سمنان با اشاره به اینکه یکی از نهاد‌های مفید، پر خیر و پر برکت نهاد نماز جمعه است، اظهار داشت: نماز جمعه در خدمت نظام و رهبری و مردم است.
وی با بیان اینکه نهاد نماز جمعه سه رکن اصلی دارد، افزود: امام جمعه، ستاد برگزاری نماز جمعه و مردم از ارکان نماز جمعه هستند وقتی این ارکان کنار هم جمع شدند نماز جمعه اقامه می‌شود.
نماینده، ولی فقیه در استان سمنان با تأکید بر اینکه فراهم سازی محیط و امکانات لازم برای اقامه نماز مهم‌ترین وظیفه ستاد نماز جمعه است، تصریح کرد: باید حداقل هفت نفر برای اقامه نماز جمعه حضور داشته باشند و هرچه تعداد نماز گزاران بیشتر باشد ثواب آن نیز بیشتر خواهد بود.
وی با بیان اینکه مردم باید خالصانه و فقط برای رضای خدا در نماز جمعه شرکت کنند، خاطرنشان کرد: حضور مردم در نماز جمعه سمنان خوب است، اما حضور کمرنگ مسئولان سمنانی در نماز جمعه جای گلایه دارد.
محبوبیت امام جمعه /نماز جمعه پایگاه وحدت
شاهچراغی با اشاره به اینکه محبوبیت مهم‌ترین ویژگی یک امام جمعه است، ابراز داشت: بنده ۴۱ سال است که نماز جمعه می‌خوانم و امام جمعه هستم.
وی با بیان اینکه امام جمعه باید خطیب باشد خطبه‌ها خسته کننده نباشد، گفت: ساده گویی و همه فهم بودن خطبه‌ها و پیگیری مشکلات مردم از ویژگی‌های خطبه‌های خوب و جذاب است.
امام جمعه سمنان نماز جمعه را پایگاهی برای وحدت مردم، دولت و نظام دانست و بیان کرد: نماز جمعه در دفاع مقدس نقش پر رنگی داشت و کمک‌های مردمی در نماز جمعه جمع آوری می‌شد و مردم را به جهاد دعوت می‌کردند.
وی اضافه کرد: در حال حاضر ۱۹ امام جمعه در استان سمنان حضور دارند و ائمه جمعه استان سمنان برنامه‌های خوب و با کیفیتی دارند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها