طالبی:

خبرخوش استاندار یزد برای تسهیل ازدواج در یزد

استاندار یزد گفت: یکی از علل کاهش آمار ازدواج مسائل اقتصادی است، که برای تسهیل این امر به دنبال تعریف وام‌های جدید قرض الحسنه هستیم.
کد خبر: ۹۲۶۰۰۴۴
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۶:۱۹
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از  صدا و سیما، محمدعلی طالبی در ستاد ساماندهی امور جوانان استان یزد با بیان اینکه یکی از مهمترین دغدغه‌های ما در حوزه جوانان افزایش نرخ ازدواج در استان است، افزود: یکی از علل کاهش آمار ازدواج در کشور مسائل اقتصادی بوده که اقداماتی همچون کمک مؤسسات مختلف به جوانان کم بضاعت و ارائه وام‌های ازدواج صورت پذیرفته است. افزایش نرخ ازدواج جوانان از مهمترین دغدغه‌های استان است.

وی افزود: علاوه بر وام‌های مصوب ملی، به دنبال تعریف وام‌های جدید قرض الحسنه در استان بوده و همچنین بهترین تسهیلات و شرایط را برای موسسات و خیرینی که در زمینه تامین مسکن جوانان فعالیت می‌کنند، فراهم می‌کنیم.

طالبی با اشاره به نادیده گرفته شدن مکانیزم‌های سنتی که از گذشته تسهیل کننده ازدواج در جامعه بوده اند، ادامه داد: مؤسسات فعال در حوزه ازدواج، از تمامی ظرفیت‌ها از جمله معتمدین محلی برای ترویج و توسعه این امر استفاده کنند.

استاندار یزد با اشاره به اقدامات و فعالیت‌های خوب برخی مؤسسات و تشکل‌ها از جمله شبکه فعالین ازدواج استان یزد، عنوان کرد: بر اساس آمار ارائه شده، فعالیت این تشکل‌ها موجب کاهش آمار طلاق و افزایش ازدواج شده و می‌توان با بسط یافتن زمینه‌های فعالیت این تشکل ها، اثر گذاری بیشتر آن‌ها را فراهم کرد.

وی از تغییر سبک زندگی به عنوان یکی از علل کاهش آمار ازدواج در کشور یاد کرد و اظهار داشت: نیازمند کمیته‌ای تخصصی هستیم که روی موضوع تسهیل شرایط و گسترش ازدواج در استان به صورت مستمر کار کند.

استاندار یزد در پایان با اشاره به مباحث مطرح شده در خصوص افزایش آمار طلاق در استان، تأکید کرد: این افزایش آمار کشوری بوده و از نظر میزان طلاق رتبه بیست و هفتم کشور هستیم.
ارسال نظرات