مردم استان بوشهر در زمان خرید از فروشندگان سیار مراقب باشند

رئیس پلیس فتا استان بوشهر گفت: مردم استان بوشهر در زمان خرید از فروشندگان سیار، مراقب باشند اطلاعات حساب بانکی آن‌ها مورد سوءاستفاده قرار نگیرد.
کد خبر: ۹۲۶۰۱۶۵
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳

مردم استان بوشهر در زمان خرید از فروشندگان سیار مراقب باشند

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، سرهنگ مهدی قاسمی اظهار داشت: افراد سودجو با استفاده از اسکیمر (دستگاهی است که از آن برای کپی کردن اطلاعاتی موجود در نوار مغناطیسی کارت‌های بانکی استفاده می‌شود) در فرصتی مناسب اطلاعات موجود در نوار مغناطیسی کارت بانکی آن‌ها را با استفاده از نرم‌افزاری خاص به کارت‌های بانکی خام کپی و سپس از حساب افراد برداشت می‌کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط کنونی و دریافت نکردن وجوه نقد از مشتریان، مردم هنگام خرید از فروشندگان سیار مجبور به استفاده از کارت خوان‌های آنان هستند که این امر موجب سو استفاده مجرمان شده است.

قاسمی بابیان اینکه مردم از فروشگاه‌های معتبر و ثابت خرید کنند و به انگیزه خرید با قیمت پایین‌تر، در دام کلاه‌برداران قرار نگیرند گفت: در صورت ضرورت پرداخت با کارت بانکی، از کارت‌های هدیه یا کارت حساب با موجودی پایین استفاده شود تا در صورتی که مشخصات کارت در دستگاه اسکیمر کپی شد، خریدار متحمل ضرر و زیان بالایی نشود.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر خاطرنشان کرد: مردم هنگام خرید خودشان عملیات بانکی را انجام و رمز کارت را وارد کنند، زیرا سودجویان حتی در صورت نصب اسکیمر روی دستگاه کارت خوان، بدون اطلاع از رمز عبور، امکان برداشت از حساب خریدار را ندارند.

پایان خبر/
ارسال نظرات