فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) در گفت وگو با «بسیج»:

کنگره 3535 شهید استان؛ فرصتی برای تبیین دفاع مقدس به نسل جوان

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج)استان زنجان با اشاره به اینکه پس از جنگ تحمیلی رشادت ها ودلاوری های شهدا،جانبازان وایثارگران وزیبایی های دفاع مقدس به طور کامل وشایسته به نسل جوان معرفی وتبیین نشده است،بیان کرد: کنگره 3535 شهید استان زنجان؛ فرصتی مغتنم برای تبیین زیبایی های دفاع مقدس به نسل جوان می باشد.
کد خبر: ۹۲۶۰۱۸۹
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲

سردار جهانبخش کرمی در گفت وگو با خبرنگار بسیج زنجان با بیان اینکه دفاع مقدس یکی از رویدادهای بزرگ وتاریخی است،گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی،دشمنان درصدد ضربه به نظام وانقلابی بودند که بر پایه اسلام وبا رهبری امام خمینی (ره) وحمایت وپشتیبانی صددرصدی مردم همراه بود.

 

وی با بیان اینکه جنگ آخرین ضربه ونقشه صدام و ارتش بعث عراق با پشتیبانی کشورهای غرب، آمریکایی و بلوک شرق دشمنان برای براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی بود ،افزود: جنگ تحمیلی هشت ساله، یک جنگ جهانی در جغرافیای کوچک بود.

 

فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان با بیان اینکه در دوران جنگ تحمیلی، ارتش عراق کاملاً آماده رویارویی با رزمندگان اسلام بود، به طوری که با آغاز جنگ و برآورد نظامی از تجهیزات هر دو طرف، ما محکوم به شکست بودیم. تصریح کرد:اما با عنایت خداوند متعال ورشادت ها ودلاوری های رزمندگان وبا فرماندهی هوشمندانه حضرت امام خمینی (ره)ملت ایران توانست هشت سال در مقابل تمامی ابر قدرت ها ایستادگی نموده وصحنه های تاریخی بی نظیری خلق نمایند.

 

سردار کرمی با بیان اینکه نباید رشادت‌ها و ارزش‌های دوران دفاع مقدس فراموش شود، افزود: صحنه‌های دفاع مقدس صحنه‌هایی است که کمتر در تاریخ دیده شده و وظیفه ما است که در حفظ این صحنه‌ها نهایت تلاش و کوشش را داشته باشیم.

 

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج)با بیان اینکه شجاعت ها وفداکاری های رزمندگان زنجانی در دوران دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست،خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در سفری که به استان زنجان داشتند فرمودند "رزمندگان زنجانی در دفاع مقدس در نیروهای مسلح نقش برجسته‌ای را ایفا کردند " و امروز مدیون شهدا و جانبازان در خلق چنین افتخاری هستیم.

 

وی با اشاره به اینکه پس از جنگ تحمیلی رشادت ها ودلاوری های شهدا،جانبازان وایثارگران وزیبایی های دفاع مقدس به طور کامل وشایسته  به نسل جوان معرفی وتبیین نشده است،بیان کرد: نوجوانان و جوانان میبایست با روحیه ایثار وشهادت طلبی رزمندگان اسلامی آشنا شده و راه شهدای گرانقدر نظام اسلامی را ادامه دهندچرا که  تنها راه انتقال این فرهنگ،ثبت و ضبط خاطرات خانواده های شهدا است.

 

وی با بیان اینکه در بسیاری از استان های کشور کنگره شهدا برگزار شده وهدف از برگزاری کنگره شهدا صرفا اجلاسیه ای یک هفته ای نیست بلکه نتایج زحمات و تلاش های چندین ساله تمامی نهادها،دستگاه های اجرایی، رزمندگان،خانواده شهدا و... در راستای تبیین سیره زندگی شهداست،گفت: با گذشت 30 سال از دوران دفاع مقدس کنگره شهدای استان زنجان برگزار نشده است و به دلیل فوت پدر و مادران شهدا از این نعمت ها بی بهره شده و خاطرات رزمندگان جایی ثبت و ضبط نمی شود.

 

وی با بیان اینکه از سال گذشته برگزاری کنگره از مرکزابلاغ شده وتوسط مسئولین استانی مورد استقبال ویژه ای قرار گرفته است،ادامه داد:ستاد های شورای سیاست گذاری وستاد اجرایی کنگره 3535 شهیداستان تشکیل شده ودر شهرستان ها نیز هماهنگی های لازم صورت گرفته است.

این مسئول هدف از برگزاری کنگره 3535 شهید استان زنجان را ترویج فرهنگ ایثار وشهادت وتکریم از جانبازان وایثارگران برشمرد واذعان داشت: در این دو سال آثار جمع آوری و در قالب های مختلف منتشر می شود که از همه مسئولان استانی درخواست داریم برای جمع آوری هرچه بهتر اسناد وخاطرات شهدا واجرای مطلوب این کنگره اقدامات لازم را انجام دهند.

 

سردار کرمی با اشاره به اینکه مقدمات کار برای استقرار محل دبیرخانه کنگره 3535 شهید استان زنجان در ساختمان سابق سازمان جهادکشاورزی استان فراهم شده است،افزود: در حال حاضر پیگیر اقدام‌های عملی هستیم تا روز‌به‌روز خود را در جامعه نمایان کند که در این راستا ساخت المان‌ها، فیلم‌های مستند، نوشتن کتاب از جمله برنامه‌ها می‌باشد.

 

فرمانده سپاه استان از جمع آوری بیش از 181هزار برگ سند، مدارک،خاطرات،وصیت نامه و...از شهدا ورزمندگان زنجانی توسط حفظ آثار سپاه استان خبر داد و بیان کرد:همچنین آثار ومدارک دقیق وقابل قبولی توسط سازمان ودستگاه های اجرایی نظیر بنیاد شهید،جهادکشاورزی و... جمع آوری شده است.

 

وی با اشاره به هماهنگی های صورت گرفته با فرماندهی تیپ 216ارتش ،تیپ 36انصارالمهدی (عج) وفرماندهی نیروی انتظامی در راستای جمع آوری اطلس نبرد رزمندگان استان زنجان یادآور شد:همچنین باغ موزه دفاع مقدس در صورت همکاری سایر نهادها ودستگاه های اجرایی نیز تا زمان برگزاری کنگره3535شهید استان زنجان که در سال 1400 برگزار می شود، تکمیل وافتتاح خواهد شد.

 

 

 

ارسال نظرات