رئیس کمیته امداد شهرستان خدابنده خبر داد

پرداخت ۳۰۰ میلیون ریال زکات توسط خیر خدابنده‌ای

محمدرضا رجبی کشاورز نمونه کشوری در سال در سال 98 واز مودیان زکات استان زنجان با حضور در کمیته امداد شهرستان خدابنده مبلغ 300میلیون ریال از زکات گندم خود را برای مصرف نیازمندان تقدیم این نهاد کرد.
کد خبر: ۹۲۶۰۲۰۷
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان،ذبیح اله غفاری رئیس کمیته امداد ودبیر شورای زکات شهرستان خدابنده بابیان اینکه  زکات یک واجب الهی است و مردم مو من این دیار توجه ،اهمیت و اعتقاد خاصی به این فریضه الهی دارند گفت: مردم مؤمن شهرستان خدابنده سهم زکات مال خود را حتی در روستا‌های محروم که وضعیت اقتصادی مطلوبی ندارند، پرداخت می‌کنند چراکه معتقدند با پرداخت زکات مالشان حلال و بابرکت می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه میزان زکات جمع‌آوری‌شده در هر روستا صرف هزینه‌های عمرانی، مساجد و کمک به نیازمندان همان روستا می‌شود گفت: امسال هم کشاورزان خدابنده‌ای  بعد از برداشت محصولاتشان زکات خودشان را پرداخت کردند و تا پایان تیر بیش از 11میلیارد ریال زکات در این شهرستان  جمع‌آوری‌شده است.

 

غفاری به حضور یکی از خیران زکات دهنده در دفتر کمیته امداد شهرستان خدابنده اشاره کرد و افزود:حاج محمدرضا رجبی از خیران بنام استان و از کشاورزان نمونه کشوری است که در سال 98نیز به‌عنوان کشاورز نمونه مفتخر به دریافت لوح تقدیر از ریاست جمهوری شد با حضور در کمیته امداد شهرستان خدابنده مبلغ 300میلیون ریال از زکات خود را جهت صرف در امور فقرا و نیازمندان تقدیم کمیته امداد کرد.

 

زکات از مهم‌ترین واجبات مالی در دین اسلام است که تأکید فراوانی بر آن شده است و بر اساس آن، مسلمانان باید مقدار معینی از ۹ قلم کالای مصرفی خود در زندگی‌شان را به فقرا و سایر امور عمومی اجتماعی بپردازند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار