خبرهای داغ:
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین:

اشتغال کلید رفع محرومیت است

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: کلید محرومیت زدایی و رفع فقر در جامعه ایجاد اشتغال و بسترسازی درآمد پایدار برای نیازمندان است تا برای اداره زندگی و معیشت خود به کمک دیگران نیاز نداشته باشند.
کد خبر: ۹۲۶۰۲۱۷
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، مهرعلی حق گویان در دیدار با فرماندار شهرستان البرز بیان کرد: سیاست و برنامه کمیته امداد امام (ره) توسعه فرهنگ نیکوکاری به منظور رفع چهره فقر و محرومیت از جامعه اسلامی است و برای رسیدن به این هدف به دنبال استفاده از ظرفیت های مختلف است.

وی ادامه داد: برای اینکه با فقر مبارزه کنیم بخش عمده کار در دستگاه های اجرایی باید صورت گیرد بدین معنا که بستر اقتصاد کشور باید مانع از تولید فقر شود.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: پیشگیری از تولید فقر با اجرای صحیح قوانین محقق می شود، وقتی نظام بیمه ای در کشور به خوبی اجرا نمی شود نتیجه اش زن سرپرست خانواری است که بدون داشتن مستمری بیمه، برای اداره زندگی به کمیته امداد مراجعه می کند.

وی افزود: وقتی در چالش های اقتصادی افراد بیکار می شوند، به واسطه عدم واریز حق بیمه از سوی کارفرما، مشمول بیمه بیکاری نشده در نتیجه به کمیته امداد امام (ره) مراجعه می کنند.

حق گویان تصریح کرد: کلید محرومیت زدایی و رفع فقر در جامعه ایجاد اشتغال و بسترسازی درآمد پایدار برای نیازمندان است تا برای اداره زندگی و معیشت خود به کمک دیگران نیاز نداشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: اشتغال موضوع کلیدی در محرومیت زدایی است، تا زمانی که فرد بیکار باشد و درآمدی نداشته باشد قادر به اداره زندگی خویش نخواهد بود.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین تصریح کرد: اگر مشکل بیکاری حل شود لبه تیز فقر کند شده و بستر رفع محرومیت سرعت می یابد.

در ادامه فرماندار شهرستان البرز اظهارکرد: مهمترین ویژگی خدمت کمیته امداد، کمک بدون منّت است همین امر نیز خدمات کمیته امداد را ارزشمند کرده است.

محمد نصیری گفت: اگر خدمات کمیته امداد امام (ره) خدمات نبود، شاهد مشکلات متعدد و بسیار بیشتری در جامعه بودیم.

رئیس کمیته امداد شهرستان البرز نیز در این دیدار اظهارکرد: در حوزه اشتغال برنامه ما تسریع در پرداخت تسهیلات اشتغال زایی است تا در ماه های پایانی با ترافیک مراجعه کنندگان و حجم بالای پرداخت تسهیلات مواجه نباشیم.

حسین اصلی بیگی یادآورشد: کمیته امداد امام (ره) برای ایجاد اشتغال براساس معیارهای قانونی هیچ محدودیتی برای پرداخت تسهیلات به متقاضیان واجد شرایط ندارد از این رو از همکاری و همراهی دستگاه های مختلف برای تحقق برنامه اشتغال زایی استقبال می کنیم.

 

1004/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار