خبرهای داغ:
مسئول آموزش سپاه ناحیه همدان در گفت‌وگو با «بسیج»:

۳۲۵ نفر از بسیجیان همدان دوره تکمیلی بسیج را سپری کردند

مسئول آموزش سپاه ناحیه همدان گفت: ۳۲۵ نفر از بسیجیان حوزه‌های مقاومت بسیج شهرستان همدان دوره آموزش تکمیلی بسیج را سپری کردند.
کد خبر: ۹۲۶۰۲۲۲
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸

۳۲۵ نفر از بسیجیان همدان دوره آموزش تکمیلی بسیج را سپری کردندمحمد قراگوزلو در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان اظهار داشت: بسیج برای ایجاد آمادگی رزمی نیروهای تحت امر خود در گردان‌های بیت المقدس، امام علی و امام حسین (ع) برنامه‌های متنوعی دارد که یکی از این برنامه‌ها، برگزاری آموزش تکمیلی ۳۰ روزه بسیج است که در واقع یکی از ملزومات عضویت در گردان‌های امنیتی و گردان‌های مردم پایه نیز همین برنامه است.

وی گفت: این دوره چند حُسن بزرگ دارد از طرفی به سازمان نظام وظیفه عمومی در راستای آموزش نظامی کمک می‌کند و همچنین در بالا بردن امنیت کشور نیز موثر بوده و از سویی دیگر کمک حال بسیجیان در سربازی خواهد بود به طوری که افرادی که با سپاه به خدمت سربازی اعزام می‌شوند دیگر نیازی به آموزش دو ماهه نخواهند داشت و افرادی که با ارتش و یا نیروی انتظامی به خدمت سربازی اعزام می‌شوند دو ماه کسری به آنها تعلق می‌گیرد.

مسئول آموزش سپاه ناحیه همدان افزود: در این دوره‌ای که از یک ماه قبل آغاز شده ۳۲۵ نفر از بسیجیان حوزه‌های مقاومت بسیج شهرستان همدان ۲۷ روز سرفصل‌های مختلف آموزشی را طبق سین ابلاغی قرارگاه امام حسین(ع) گذراندند و در پایان نیز سه روز در اردوگاه سیدالشهدا(ع) همدان مطالب تئوری یاد گرفته شده را به صورت عملی پیاده کردند.

وی ادامه داد: این برنامه‌ها شامل رزم انفرادی، آشنایی با اصول و فنون تیراندازی، اجرای تیراندازی در شب، آشنایی با تخریب و انفجارات در کنار استقرار اردوگاهی بوده است.

قراگوزلو افزود: در پایان این دوره ۳۰ روزه نیز عزیزان بسیجی ۱۵ شبانه‌روز به پادگان‌های آموزشی اعزام و آموزش‌های پایانی را در آنجا خواهند دید.

وی گفت : برای اینکه هیچ‌یک از عزیزان بسیجی، گرفتار ویروس منحوس کرونا نشوند به صورت دائم تست‌های بهداشتی را بر روی آنها انجام می‌دادیم، ضمن اینکه چهار نفر از پرستاران بسیجی نیز در این دوره حضور داشتند و به صورت مستمر پروتکل‌های بهداشتی را متذکر می‌شدند و تمامی اقدامات بهداشتی اعم از فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از مواد ضدعفونی کننده و ماسک، رعایت نکات بهداشتی در مورد غذا و غیره انجام می‌گرفت، به طوری که آسایشگاه‌هایی که در ایام عادی ظرفیت ۲۰۰ نفر را دارند در این دوره ۵۰ نفر در آنها جای داده می‌شدند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار