حجت الاسلام جعفری در جمع ائمه جمعه و جماعات شهرستان با ابراز تاسف نسبت به وضعیت بد جامعه از لحاظ اقتصادی و اجتماعی گفت: وظیفه روحانیون است که فرهنگ سازی کنند تا معضلات اجتماعی کمتر شود.
کد خبر: ۹۲۶۰۳۷۴
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خاتم، امام جمعه هرات در جمع ائمه جمعه و جماعت شهرستان خاتم، ضمن تبریک به مناسبت پیوند آسمانی حضرت علی علیه السلام با حضرت فاطمه سلام الله علی‌ها با اشاره به وضعیت فرهنگی کشور اظهار تاسف کرد و افزود: متأسفانه اوضاع فرهنگی کشور به گونه‌ای شده که گرایش مردم به سوی مادیات زیاد شده و مسائلی مثل چشم و هم چشمی، تجمل گرایی، مهریه‌های سنگین و... باعث بالا رفتن سن ازدواج جوانان شده که این یک آسیب بزرگ است.
حجت الاسلام جعفری با بیان اینکه در هر برهه‌ای از تاریخ مشکلات اقتصادی وجود داشته گفت: امروزه وضعیت بدتر شده، چون با وجود مشکلات اقتصادی، فقر فرهنگی هم وجود دارد و مردم دنبال تجمل گرایی هستند ولذا وظیفه روحانیون است که فرهنگ سازی کنند تا معضلات اجتماعی کمتر شود.
وی در پایان نیز اشاره به ۵ مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه تهران به امامت آیت الله طالقانی پس از پیروزی انقلاب کرد و با بیان اینکه دشمنان اسلام از محراب مساجد و نماز جمعه و جماعات شکست خورده اند گفت: وظیفه شما روحانیون است تا فریضه نماز عبادی سیاسی جمعه را بیشتر تبلیغ و مردم را برای حضور در نماز جمعه تشویق نمایید.
ارسال نظرات