خبرهای داغ:
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان عنوان کرد
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان هنر را لازمه نهادینه کردن فرهنگ اسلامی در جامعه بیان کرد و گفت: با اقدامات فرهنگی و هنری انجام شده در حوزه رزمایش مؤمنانه، استان همدان با 14 میلیارد تومان مشارکت مردمی جایگاه خوبی در کشور دارد که می‌توان از این اقدامات فرهنگی شاخص مردمی، آثار هنری تأثیرگذار تولید کرد.
کد خبر: ۹۲۶۰۴۹۶
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶

هنر لازمه نهادینه کردن فرهنگ اسلامی در جامعهبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، نشست هم‌اندیشی حوزه هنری و تبلیغات اسلامی استان همدان، در راستای برنامه‌ریزی، استفاده از پتانسیل‌های موجود و هم‌افزایی روزافزون در اجرای برنامه‌های فرهنگی مؤثر برگزار شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان در این نشست تبلیغ و معرفی دین از زبان هنر را بسیار مؤثر و با اهمیت دانست و گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، محرم امسال با محرم‌های گذشته متفاوت خواهد بود و مراسم در فضای باز و با حضور آحاد مردم برگزار خواهد شد و با اجرای برنامه‌های هنری مانند پرده‌خوانی، تعزیه، تئاتر خیابانی می‌توان مفاهیم عمیقی از عاشورا و مراسم مذهبی را به جامعه القا کرد.

حجت‌الاسلام محمدهادی نظیری هنر را لازمه نهادینه کردن فرهنگ اسلامی در جامعه بیان کرد و افزود: با اقدامات فرهنگی و هنری انجام شده در حوزه رزمایش مؤمنانه، استان همدان با 14 میلیارد تومان مشارکت مردمی جایگاه خوبی در کشور دارد که می‌توان از این اقدامات فرهنگی شاخص مردمی، آثار هنری تأثیرگذار تولید کرد.

وی آموزش‌هایی چون فیلم‌نامه‌نویسی، ساخت مستند، داستان‌نویسی و ... به طلاب و مبلغان دینی را موجب تقویت و تعالی عملکرد آنان دانست و اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه‌هایی مناسب با محوریت غدیر و محرم، اقدامات پژوهشی در باب ریشه‌یابی برنامه‌های مذهبی اصیل بومی در استان، فراخوان‌های هنری با رویکرد «تولید محوری» و ... از فعالیت‌های هنری تاثیرگذار در معرفی دین به جامعه خواهد بود و این ظرفیت‌ها به خوبی در حوزه هنری موجود است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان طرح «امام محله» در استان همدان را از اقدامات قابل توجه تبلیغات اسلامی استان همدان بیان کرد و گفت: در این طرح روحانی علاوه بر مسجد، امام محله خود نیز خواهد بود و نسبت به رفع مشکلات اجتماعی، ایجاد اشتغال، شبکه‌سازی و افزایش همدلی اعضای محله فعالیت خواهد داشت و حوزه هنری با تجربه‌نگاری و مستندسازی تصویری و مکتوب می‌تواند در فرهنگ‌سازی، یاری‌رسان این اقدام باشد.

* حوزه هنری استان توجه خاصی به هویت اندیشگانی دارد

رئیس حوزه هنری استان همدان نیز با بیان اینکه حوزه هنری با عنایت ویژه­ مقام معظم رهبری و تکیه بر اندیشه­ بزرگانی چون شهید سید مرتضی آوینی، جایگاهی رفیع در حیطه­ هنر، ادبیات و فرهنگ کشور دارد، گفت: حوزه هنری استان نیز، توجه خاصی به هویت اندیشگانی دارد و تلاش دارد توان خود را برای تبیین هنری اندیشه­ اسلامی به کار گیرد.

سیدمحمدباقر حسینی تعامل بیشتر حوزه هنری و اداره کل تبلیغات اسلامی را پربرکت و مطلوب دانست و با اشاره به طرح همکاری مشترک، تصریح کرد: حوزه هنری می‌تواند در راهبری زیست ‌بوم فرهنگی- تبلیغی نقش مهمی داشته باشد و بر این اساس، ضرورت هم‌‌افزایی و بهره‌مندی از توانمندی‌های دوسویه در راستای پیشبرد اهداف مشترک بیش‌ازپیش احساس می‌شود.

وی زمینه همکاری مشترک بین دو نهاد را گسترده و متنوع اعلام کرد و گفت: تعالی زیست­بوم فرهنگی و هنری استان، استفاده از ظرفیت‌های هنری برای تبیین و تبلیغ اندیشه­ی اسلامی، شناسایی شاخص های دارالمومنین همدان، زمینه‌سازی برای حضور هسته‌های مردمی در حوزه­ فرهنگ و هنر، برپایی کارگاه‌‌ها و کانون‌‌های آموزشی و در نهایت تولید آثار مکتوب و تصویری از جمله موضوعات مشترک برای همکاری روزافزون این دو نهاد ارزشی است.

در پایان این نشست دستورالعمل همکاری مشترک تنظیم شد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات