جلسه هماهنگی مراسم پرفیض و معنوی دعای عرفه و گرامیداشت یادوخاطره شهدای منا با حضور جمعی از مسئولان استان و شهرستان شهرکرد برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۶۰۵۰۷
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ در آغاز جلسه شکرالله چراغیان مسئول هیأت رزمندگان اسلام شهرستان شهرکرد با گرامیداشت ماه ذی الحجه و خیر مقدم گویی به حضار گفت: روز عرفه روز دعا، مناجات و عبادت و بندگی است.

وی به حدیثی از امير ولایت حضرت امام علی‌ عليه‌السلام پیرامون راز وقوف در عرفات اشاره کرد و افزود: آن امام همام فرمودند: عرفات خارج از مرز حرم است و مهمان خدا بايد بيرون دروازه، آنقدر تضرّع كند تا لايق ورود به حرم شود.

مسئول هیأت رزمندگان اسلام شهرکرد ادامه داد: شب و روز عرفه دعاهای مخصوص دارد كه جزء فضايل برجسته و وظايف مهم روز و شب عرفه است و از جمله اعمال در این روز ، قرائت "دعای پرفیض عرفه" مناجات حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام در سرزمین عرفات با خداوند سبحان است.

چراغیان به زمان و مکان اجرای مراسم دعا اشاره کرد و گفت: این مراسم معنوی و نیز گرامیداشت پنجمین سالگرد شهادت مهاجرین الی الله ، شهدای مظلوم فاجعه منا از جمله 19 شهید استان چهارمحال وبختیاری در این حادثه ، از ساعت 16:30 روز پنج شنبه نهم مردادماه ،مصادف با 9 ذیحجه در مصلای برزگ امام خمینی(ره) شهرکرد با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و اصول بهداشتی برگزار می گردد.

شایان ذکراست: مراسم پرفیض دعای عرفه به همت هیأت رزمندگان اسلام و سایر هیئات مذهبی در سراسر استان چهارمحال وبختیاری برگزار می شود و به همت والا و ارزشمند مدیران رسانه ملی این مراسم معنوی مانند سنوات گذشته امسال هم  به صورت زنده و مستقیم از سیما و صدای شبکه جهانبین استان پخش می شود.

ارسال نظرات