فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی بااشاره به سالروز عملیات مرصاد گفت: در عمیات غرورآفرین مرصاد رزمندگان و بسیج مردمی بار دیگر ظرفیت های موجود را پای کار آوردند و توانستند یک شکست جبران ناپذیر برای دشمنان رقم بزنند.
کد خبر: ۹۲۶۰۶۰۶
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۲

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی فرمانده سپاه روح الله امروز در سی و چهارمین نشست گام دوم کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی، گفت: عملیات مرصاد یکی از پرافتخار ترین و ماندگارترین عملیات ها در دفاع مقدس است که نماد مقاومت و ایستادگی ملت ایران را به رخ دنیا کشاند و نصرت الهی را به طور واضح نشان داد و این نصرت به دلیل خلوص نیت ملت بود.

وی افزود: سربلندی رزمندگان و ملت ایران اسلامی و شکست سنگین منافقین و عناصر ضدانقلاب نتیجه آخرین عملیات دفاع مقدس و همان عملیات مرصاد است.

کریمی با بیان اینکه عملیات مرصاد در شرایطی انجام شد که دشمنان و عناصر ضدانقلاب خیالات و توهمات واهی را برای شکست جمهوری اسلامی در ذهن داشتند، گفت: اما رزمندگان و بسیج مردمی بار دیگر ظرفیت های موجود را پای کار آوردند و توانستند یک شکست جبران ناپذیر برای دشمنان رقم بزنند.

وی با اشاره به نقش آفرینی گسترده رزمندگان استان مرکزی در عملیات مرصاد، تصریح کرد: رزمندگان در قالب لشکر ۷۱ روح الله و خصوصا گردان علی بن ابی طالب(ع) در سرکوب و خنثی کردن توطئه های منافقین نقش بسیار موثری در این عملیات ایفا کردند.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی افزود: عملیات مرصاد به طور عملیاتی نشان داد رزمندگان ایران اسلامی تحت تاثیر تبلیغات سوء دشمنان قرار نمی گیرند و این باید امروز برای ما درس مهمی باشد.

وی ادامه داد: پای کار آوردن ظرفیت عظیم بسیج مردمی و توانمندی های درونی یکی از قابلیت های مهم عملیات مرصاد است که امروز باید برای حل مشکلات کشور و حل بحران ها بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به فداکاری های شهید عبداله خسروی در عملیات مرصاد، گفت: یکی از رزمندگانی که در عملیات مرصاد نقش بسیار بزرگی را در انجام ماموریت ها ایفا کرد شهید سرافراز مدافع حرم اهل بیت(ع) حاج عبدالله خسروی بود که یاد و خاطر این شهید بزرگوار را گرامی می داریم.

کریمی با بیان اینکه یکی از دستاوردهای مهم کنگره شهدای استان ایجاد و توسعه زیرساخت ها در استان بود، گفت: در بخش های عمرانی ، فرهنگی ، آموزشی ، پژوهشی، هنری نهضت جمع آوری دسته بندی می شود. بیش از یک هزار دستاورد مهم در قالب اقدامات زیرساختی به برکت کنگره شهدای استان جمع آوری شد و این یک ظرفیت بسیار مناسب برای انجام کارهای تحقیقاتی، پژوهشی و آموزشی است.

کریمی خاطرنشان کرد: راه اندازی سایت تخصصی شهود که سایت تخصصی شهدا و دفاع مقدس است یکی از مهمترین دستاوردهای زیرساختی در حوزه فرهنگی و پژوهشی است که امروز قابلیت های بسیار گسترده ای برای عموم مردم جامعه فراهم می کند.

/انتهای پیام

ارسال نظرات