زنان در دوران دفاع مقدس جان و مال خود را ایثار کردند تا مردانشان بدون دغدغه به مقابله با رژیم بعث بپردازند.  
کد خبر: ۹۲۶۰۶۱۱
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۴

 

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، زینب اسکندری حسنوند از بانوانی است که از ابتدای جنگ در ستاد مردمی فعالیت داشته و به همراه دختر ۹ساله خواهرش در دانشگاه شهید بهشتی با شستن پتو در دفاع مقدس سهیم شوند.

 

وی در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج از لرستان با بیان اینکه ستاد جنگ در مسجد قائم وسپاه درفاطمیه بسیج خواهران شروع به جمع‌آوری نقدی وغیرنقدی کردند گفت: بسته بندی خوارکی‌ها، لباس و آنچه برای ورزمندگان مورد نیاز بودو هر آنچه در توان مردم بود کمک می‌کردند.

 

اسکندری بیان کرد:مردم در زمان جنگ از مال وجان و بهترین سرمایه زندگی خود که فرزندانشان بود برای اطلاعت از خداوند و امام خمینی(ره)گذشتند.

 

وی تصریح کرد: از ابتدای جنگ تاسال۶۳ درستاد جنگ بودم و بعد در تعاون ایثارگران فعالیت کردم که امروز بنیاد شهید نام دارد که در آن دوران اخبار خوبی از سلامت رزمندگان یا اخبار غم باری مانند شهادت رزمنده را برای خانواده‌ها می‌بردیم یا از آنها سرکشی می‌کردیم و این خدمتگذاری برای خانواده رزمندگان برای من بسیار لذت بخش بود.

 

این بانوی پیشکسوت حضور در پشتیبانی دفاع مقدس با تاکید بر اینکه اولین مسوولیت زنان در دفاع از اسلام و انقلاب قبل ازانقلاب آغاز شد، بیان کرد:حضور چشم گیر زنان در راهپیمایی‌های علیه رژیم ستم‌شاهی قبل از انقلاب رخ داد و بعد از پیروزی انقلاب حضور زنان در ستادهای مردمی جنگ برای پشتیبانی و انجام فعالیت‌هایی مانند تهیه خوراکی،بافندگی و ... برای رزمندگان 

دفاع مقدس پررنگ بود.

 

وی عنوان کرد: نقش زنان در دفاع برای حریم ماندگار اسلام وانقلاب به فرمان حضرت امام خمینی(ره ) با حضوردرتمام سنگرها و گذشتن از جان و مهم‌ترین دارایی‌هایشان پر رنگ بود.

 

اسکندری خاطر نشان کرد: مهم‌ترین اثرگذاری زنان ایثار فرزندان و همسرانشان و به عبارتی تمام هستی‌شان برای اسلام وانقلاب بود که زنان قهرمان این سرزمین همه چیزخود را برای خدا دادند.

وی در رابه با خاطرات آن زمان گفت:مسوول ایثارگران بودم وسخت ترین خاطراتم دادن خبر شهادت رزمندگان به خانواده‌هایشان بود و زیبا ترین خاطرات دادن خبر سلامتی رزمندگان به خانواه هایشان بود.

 

اسکندری بیان کرد: عشق به خدا، اطاعت از امام، دفاع ازکشور و لایت، حمایت مالی وجانی برای رزمندگان انگیزه مهم ما برای داشتن روحیه‌ای خوب بود.

 

وی افزود: حضور زنان در اجتماع، عرصه علم و دانش و .‌‌.. از دیدگاه من با زمان جنگ فرقی ندارد فقط سنگرها تغییر کرده است.

 

این رزمنده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه دعای من ریشه‌کنی جنگ و دعوا در کل دنیا است عنوان کرد: مطیع ولایت و رهبر بودن 

سبب می‌شود آگاهی وبصیرت ما در مقابل دشمنان اسلام وانقلاب بالاتر رود.

 

وی با تاکید براینکه علارغم بازنشسته‌ بودنم اکنون نیز با حضور در صحنه‌های مختلف خدمت گذارم، بیان کرد: درهیئت رزمندگان اسلام و ستاد نمازجمعه ، انجام فعالیت فرهنگی، جهادی، کمک مومنانه،کمک به خرید جهاز عروس مستمند وآزادی زندانیان وغیره فعالیت می‌کنم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات