خبرهای داغ:
رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه آذربایجان‌شرقی:

نماز جمعه با انقلاب اسلامی احیا شد

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: این انقلاب اگر هیچ ثمره ای هم نداشته باشد فقط برگزاری فریضه الهی نمازجمعه که در قران به اقامه آن تاکید شده است و توسط امام خمینی(ره) در پنجم مرداد ۱۳۵۸ احیا شد، کافی است.
کد خبر: ۹۲۶۰۶۱۳
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام رسول مشهوری روز یکشنبه در آیین افتتاح ساختمان نهاد نمازجمعه شهر بخشایش با اشاره به برگزاری نخستین نماز جمعه تبریز در مرداد ماه ۱۳۵۸ به امامت آیت الله شهید قاضی طباطبایی گفت: امامان جمعه حقوق نمی گیرند، بلکه مردم زندگی آنان را اداره می کنند و به همین دلیل این عده قشر محروم و فداکار جامعه اند و ارتباط تنگاتنگی بین ائمه جمعه و اقشار مردم وجود دارد.

وی افزود: مجوز اقامه نماز جمعه و تعیین امام جمعه برای شهرهای بالای پنج هزار نفر جمعیت صادر می شود و یکی از شرایط آن تامین دفتر و منزل مورد نیاز از سوی مردم محل است.
حجت الاسلام مشهوری بیان کرد: شورای سیاست گذاری ائمه جمعه یک نهاد کاملا مردمی است و ریالی بودجه از تهران به آن تعلق نمی گیرد و سیاست این است که متکی به دولت نباشد و به صورت مردمی اداره شود.
رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه آذربایجان شرقی اضافه کرد: در حال حاضر نماز جمعه در ۳۶ شهر استان برگزار می شود و درخواست برپایی نماز در دو شهر جدید نیز به تهران ارایه شده است که تا دو ماه آینده در ۳۸ شهر استان نماز جمعه برگزار خواهد شد.

ساختمان نهاد نماز جمعه بخشایش با زیربنای ۲۵۰ مترمربع در دو طبقه شامل منزل مسکونی و دفتر نهاد نمازجمعه شهر با اعتبار سه میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال امروز به بهره برداری رسید.

ارسال نظرات
آخرین اخبار