پوستر عملیات مرصاد:

مرصاد شکستی بزرگ برای کوردلانی کوچک بود

عملیات مرصاد، نام نبرد تاریخی رزمندگان ایرانی و منافقین کوردلی است که به سرنوشت تلخی گرفتار شدند.
کد خبر: ۹۲۶۰۶۲۵
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۷
به مناسبت گرامیداشت سالروز عملیات مرصاد، خبرنگار خبرگزاری بسیج از چابهار پوستری را در این خصوص تولید کرده است، در متن این پوستر اختصاصی آمده است:

در روز‌های پایانی ۸ سال دفاع مقدس و پس از قبول قطع نامه ۵۹۸ شورای امنیت توسط ایران، گروهک منافقین با ادعای اینکه ۴۸ ساعته به تهران می‌رسند، عملیاتی نظامی را آغاز کردند که حاصل آن، شکست مفتضحانه شان توسط نیرو‌های نظامی و مردمی ایران بود.

"عملیات مرصاد" آخرین عملیات رزمى جمهورى اسلامى ایران در جنگ تحمیلى هشت ساله است، اما این بار نیرو‌های دشمن از جنس عراقی نبودند، بلکه ایرانیانى بودند که در قالب نیروهاى شبه نظامى موسوم به ارتش آزادى بخش ملى، تحت رهبرى مجاهدین خلق، با حمایت دولت عراق به مرزهاى ایران حمله کرده بودند.

"عملیات مرصاد" در پاسخ به عملیاتى به نام "فروغ جاویدان" انجام گردید. "عملیات فروغ جاویدان" توسط نیروهاى مجاهدین خلق مستقر در عراق طراحى و اجرا و از پشتیبانى کامل دولت وقت عراق برخوردار بود که با هدف فتح "تهران" طى یک برنامه زمانبندى شده ۴۸ ساعته طراحی و تدارک یافته بود.

لازم به ذکر است، گفته می‌شود که پیش از "عملیات فروغ جاویدان" نیروهاى ارتش آزادى بخش دو عملیات دیگر را در مرز‌های ایران به نام هاى "آفتاب" و "چلچراغ" نیز انجام داده بودند. "عملیات آفتاب" در نیمه شب هفتم فروردین ۱۳۶۷ در مرزهاى جنوبى کشور و در چهل کیلومترى شهر "شوش" و "عملیات چلچراغ" نیز در ساعت ۱۲ شب ۲۸ خرداد ۱۳۶۷ و در غرب کشور انجام شد که این دو عملیات برای منافقین هیچگونه موفقیتی را در پی نداشت.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار