خبرگزاری بسیج: جایگاه نماز جمعه یک جایگاه الهی و امر صریح قرآن است و یک سوره بنام جمعه نازل شده و جان این سوره بر وجوب نماز جمعه تأکید می کند.
کد خبر: ۹۲۶۰۶۹۹
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج ، حجت الاسلام اسماعیلی امام جمعه شهرستان قرچک در خطبه نماز جمعه این شهرستان  ضمن گرامیداشت سالروز اقامه  اولین نماز جمعه اظهار داشت: جایگاه نماز جمعه  یک جایگاه الهی و امر صریح قرآن است ، یک سوره بنام جمعه نازل شده و جان این سوره وجوب نماز جمعه را تأکید می کند ، چون شأن نزولش فقط برای نماز جمعه است ، نماز جمعه از شئون حکومت اسلامی است ، پیوند دهنده مرکزیت نظام اسلامی با امت است.

حجت الاسلام  اسماعیلی تاکید کرد : یکی دیگر از اهمیت نماز جمعه ، شأن خود امام جمعه است ، که یا حاکم اسلامی است یا منصوب از ناحیه اوست و در نماز جماعت نصب و اجازه ولی فقیه شرط نیست ، ولی در امامت جمعه نصب و اجازه شرط اصلی است، در نماز جمعه ، عبادت و سیاست در هم آمیخته است ، نماز عبادی و سیاسی است و مسائل روز امت اسلامی بیان می شود ، مدعی العموم است آنهم حاکمیتی است .

اسماعیلی با بیان اینکه مقام معظم رهبری نمازجمعه را مظهر عزم سیاسی ملی میداند افزود :  مردم حرکتهای اجتماعی و سیاسی شان را با نماز جمعه گره می زنند، حب و بغضشان ، حمایتها و برائتهایشان ، انتقادات سازنده شان را در آن مطرح میکنند.

امام جمعه قرچک در ادامه خطبه های نماز جمعه این هفته تاکید داشت : توافق راهبردی ایران و چین که در حد پیش نویس است این برنامه مال سالهای گذشته است و طرح حاکمیتی که پیش بینی شده بود منتهی برجام این طرح را به تأخیر انداخت ، نظر حضرت آقا زودتر از این بود ، صد در صد هم به نفع مصالح کشور و عموم است ، ۲۵ سال نفت و گاز مان را به چین بفروشیم آنها موظف اند بخرند و ما هم هر چه نیاز داشته باشیم از چین بخریم ، اصلاً بحث واگذاری جزایر در میان نیست صدردصد دروغ است ، فقط اشاره شده که جزایر ما توسعه پیدا کند، حضور نظامی چین هم در منطقه دروغ محض است.

وی افزود : آمریکائیها و اروپائیها شدیداً نگران اند و کارشکنی می کنند ، با روسیه هم توافق ۲۰ ساله قبلاً داشتیم که داره تمدید می شود ، چیز جدیدی نیست ، البته طرح توافق اولی با چین باید برود مجلس و نمایندگان محترم با دقت نظر بررسی کنند بعد تصویب کنند.

حجت الاسلام اسماعیلی با اشاره به وضعیت نابسامان معیشت و گرانی در جامعه گفت : مسئولین کلان کشور باید این وضعیت نابسامان و گرانی را پاسخ دهند ، کنترل ارز و طلا دست چه کسیه؟ وقتی دو روز یک دفعه چهار تومان میاد پایین پس می شود کنترل کرد با بالا رفتن اجناسی که گران شدند حالا به چه طریقی باید پایین بیاید؟

 تقدیر از امام جمعه انقلابی قرچک همزمان با سالروز اولین اقامه نماز جمعه

همچنین، به مناسبت پنجم مرداد سالرروز اقامه اولین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی،  در نماز جمعه این هفته شهرستان قرچک سرهنگ سلطانی و حجت الاسلام عبدالله پور ، فرماندهی و مسئول حوزه نمایندگی سپاه قرچک از حجت الاسلام و المسلمین اسماعیلی امام جمعه شهرستان با اهداء لوح سپاسی ، قدردانی کردند .

ارسال نظرات